RAD OD KUĆE: Život iz bajke ili druga vrsta pakla? Poslušajte ljude kojima je ovo pošlo za rukom - Men`s Health

RAD OD KUĆE: Život iz bajke ili druga vrsta pakla? Poslušajte ljude kojima je ovo pošlo za rukom

Da sam sad kod kuće, više bih posla obavio! 

Ovde najbolje radim!

Verovatno vas je ovo zateklo usred saobraćajne gužve na putu do posla, usred sastanka ili samo jednog od uobičajenih dana u kancelariji: Da radim od kuće, bio bih mnogo produktivniji. Sve više osoba čuje ovaj unutrašnji glas. Oko četiri od deset zaposlenih u Americi radi na daljinu, makar deo svog radnog vremena, kako iznosi američka istraživačka kompanija „Gallup“.  Jedna od tri osobe barem 80 odsto vremena radi od kuće. Nije ni čudo: „Da je menadžer gubljenje vremena, shvatite tek kada ostanete bez njega,“ kaže Adam Kan (54), ovlašćeni računovođa iz Njujorka koji je počeo da radi od kuće pre šest godina. „Nema tog korporacijskog ludila. Nema sastanka za sastankom. Ne morate da odlazite do nečije kancelarije da biste objasnili svoje postupke. Svoje postupke objašnjavate sebi.“ Saslušajte ljude koji ovako funkcionišu i uživaju u tome, a zatim procenite da li da poslušate taj unutrašnji glas.

Umetnost fokusa

Čak Vejdan (51), direktor komunikacije u „Fire Engine RED“ kompaniji, otac dvoje dece, Karlsbad, Kalifornija

– Moja žena nije bila sigurna da li ću moći da se fokusiram na posao i budem produktivan ako radim od kuće. To je rekla pre pet godina, a meni ide sasvim dobro. Čak je i priznala. Voleo bih da sam snimio kada je to izgovorila.

Radim u marketingu, sa timom ljudi, i nekad sam govorio „Hajdemo na tablu, pa ćemo tamo da nacrtamo.“ Ne mogu više to da radim, pa koristim Google Docs, Slack i druge alatke koje su mi zgodne da podelim svoje ideje. Sasvim dobro funkcioniše tako. 

Kada sam počeo, vezao sam se za jutarnju rutinu: doručak i tuširanje. Pauze mi podrazumevaju ručak, šetnju psa, jogu i sviranje bubnjeva. Takođe sam i bolesno pedantan, tako da jedna pauza često posluži spremanju i čišćenju, ali čim završim nastavim da radim. 

Na poslednjem poslu kancelarija mi je bila tik uz open spejs prostor, u kome je bilo svega – od treštanja muzike do zalutalih metkića Nerf pištolja. Sada mi je lakše da se fokusiram i da zaista razmišljam o tome što radim. To je dovelo do boljih rezultata. 

Priznajem, izolovanost jeste problem. Ali ako to sebi priznate, dobili ste pola bitke i ostaje samo da uradite bilo šta da se sa time izborite. Ja se nalazim sa prijateljima na kafi ili ručku. Nekada idem na jogu popodne, pa kasnije uveče nadoknadim vreme potrebno za posao. Ukoliko ne moram da telefoniram, tada odnesem laptop u biblioteku ili kafeteriju. Samo par mikro interakcija sa ljudima je dovoljno da bih napravio balans, čak i ako se radi o potpunim strancima. 

Kada sve uzmem u obzir, ovo je odlična promena, posebno za moj porodični život. Dok sam išao na posao, kolege koje su odlazile kući tačno u pet jer imaju decu su svi gledali popreko. I to prilično. Ovde uopšte nije stvar u tome koliko vremena vam je zadnjica na stolici. Stvar je u rokovima i rezultatima

Tako da imam sreće da vidim svoje dve ćerke u tri popodne, kada se vrate iz škole. Uvek se pozdravim s njima, a žena mi pruža svu podršku kada je reč o poslu. Svaki put sačeka da završim radni dan pre nego što me pita da bilo šta uradim. Sve ovo bi značilo da sam i ja deo vannastavnih aktivnosti i da mogu da odvezem svoju decu na sport kad god je potrebno. Naš direktor je veliki fan ovakvog rada: Ako radite na daljinu, možete da odete kad god i da obavite sve što imate. Dokle god svoj posao radite kako treba, sve može.

POKIDAJ KAO ČAK

Oprema bez koje ne možete: vrata improvizovane kancelarije. Morate da imate opciju da se odvojite od laveži psa ili poludele dece. Najbolje bi bilo da je kancelarija zapravo zasebna soba. Psihološki, soba opremljena kao kancelarija govori da se upravo tu sav posao završava. Kada nisam u toj prostoriji, to znači da ne radim. 

Granice koje treba probiti: komunikacija sa kolegama više nego što je potrebno. Provodimo dosta vremena komunicirajući preko Slack-a, poruka ili poziva. Ja jesam daleko od njihovih očiju, ali to ne znači da treba da me zaborave. Zbog toga gazim sa komunikacijom. Ne toliko da postane iritantno, ali dovoljno da kompenzuje odsustvo.  

Najbolje istezanje tela i uma: joga i bubnjevi. Počeo sam da vežbam jogu pre tri godine, pa strunjaču držim pri ruci da bih mogao da odradim vežbe pet do deset minuta. Takođe imam i bubnjeve u garaži, pa odsviram pesmu ili dve. Kratke pauze mi povećavaju kreativnost. Ako skrenem misli sa nekog zadatka sa kojim se borim, moja podsvest najčešće ponudi rešenje kada sednem nazad za kompjuter.

MOĆ FLEKSIBILNOSTI

Majk Gatmen, 37, direktor marketinga u „FlexJobs“ kompaniji, Fort Kolins, Kolorado

Pre desetak godina sam pregovarao oko toga da deo radnog vremena provodim radeći od kuće. Gubio sam po sat vremena na putu do posla i nazad, i želeo sam da mi se vrati svo to izgubljeno vreme i da ga potrošim onako kako ja hoću. Na primer, na jutarnje trčanje i vožnju bicikla popodne. 

Iako je cela ideja zapravo u tome da se izbegnu kancelarijska rutina i sastanci (i možda neki ljudi), shvatio sam da i rutina i društvena interakcija jesu potrebni. 

Ne nosim pidžamu ceo dan. Znači mi da se istuširam, operem zube i obučem kao da stvarno idem negde. To asocira na radni dan. I svaki dan isplaniram – poslovni zadaci, obaveze, treninzi. Ta forma čini rutinu, a rutina vodi ka produktivnosti. 

Jedan od mojih trikova je čitanje u krevetu – nečega što nema veze sa poslom – dvadeset minuta od trenutka kada se probudim. Zatim operem zube. Potrošim na sebe to vreme koje bih proveo u vožnji do posla. To je neki oblik ljubavi prema sebi i veoma je važno.

Ne nedostaju mi politička manevrisanja iz kancelarije. Kada radim od kuće, kvalitet je na maksimumu. Proaktivan sam, obavljam razgovore, razmenjujem poruke. Sam sam svoja IT podrška, svoj istraživački centar. Svaki problem moram da rešim sam. To je investicija koja se isplati na duže staze. 

Od onog trenutka kada vam dom postane dom i kancelarija, neće proći mnogo vremena i brzo će vam se smučiti. Izlaženje iz kuće je presudno. Naravno, koristim Slack i video pozive, ali često organizujem sastanke sa ekipom, samo da bismo ostali uvezani. Takođe se punim energijom odlazeći u kafeterije.

Mora da postoji virtualni zid između mene s jedne strane i prijatelja i porodice s druge. Sve je u očekivanjima i prioritetima. Od presudnog je značaja dogovoriti se oko očekivanja sa svojima. Ukoliko im je nešto potrebno, moraju da vam kažu da je apsolutno hitno. Ako nije apsolutno hitno, ignoriše se. 

Suočavanje sa samoćom je nešto sa čime se ljudi bore tokom života. A ja kažem da je prigrlite. Biti sam sa svojim mislima je prijatan osećaj i na taj način učimo da ponovo postanemo sami sebi najbolji prijatelj.

BUDITE KAO MAJK

Organizujte vreme: napišite kako tačno iskoristite vreme tokom jedne nedelje. To će vam pomoći da se fokusirate na to što radite, ali i na život van posla. Na taj način imate tačan uvid u to gde je potrebno napraviti balans.

Odolevanje je plodonosno: kada se probudite, odolite svojoj potrebi da proverite telefon. Napravite granicu između života koji vodite i posla. Ne dozvolite da se taj uređaj infiltrira u baš svaki trenutak vašeg budnog stanja. Izborili ste se da vratite neko vreme u svoj život, a to je dragoceno.

Pronađite svoje najsrećnije mesto: radim na laptopu i imam slušalice sa mikrofonom koji neutrališe spoljnu buku, kako bih mogao neometano da razgovaram sa bilo kog mesta. I to mesto može da bude kauč, kuhinjski sto, kancelarija. Ta sloboda da radim širom cele kuće je moje srećno mesto. 

6 načina da održavate mentalno zdravlje tokom samoizolacije

Foto: Shutterstock

Pročitajte i  Kultura iscrtavanja tela: Naj tetovaže NBA košarkaša
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *