MH vodič za pobeđivanje loših navika (prvi deo): Ostavite elektronske cigare - Men`s Health

MH vodič za pobeđivanje loših navika (prvi deo): Ostavite elektronske cigare

Verovatno ste već upoznati sa ovom statistikom. Osamdeset odsto novogodišnjih odluka podbaci već početkom februara. Uzmite ovu činjenicu kao normalnu vrednost i nećemo vas kriviti ukoliko upadnete u depresiju shvativši u kakvom je zaista stanju snaga volje prosečnog čoveka. Ali krenite da kopate dublje i možda ćete naleteti na drugačiji pristup. Da li bi osobe koje donesu odluku mogle biti bliže ostvarenju cilja ukoliko bi imale spisak stvari koje treba da NE rade? Na kraju, zar nije mnogo lakše otpisati novogodišnju odluku ukoliko joj pristupite kao neuspelom pokušaju oslobađanja od poroka, umesto kao rešavanju ukorenjenog problema u ponašanju? Sad ste se nakostrešili na ovo? Bez brige, uputstvo je tu da pomogne da dešifrujete, dijagnostikujete i oslobodite se problema. Konačno. 

DOVIĐENJA ELEKTRONSKIM CIGARETAMA

Čekajte, zar elektronske cigarete nije trebalo da budu bezbednije od regularnih? Američka Uprava za hranu i lekove je 2018. pooštrila zakone, nakon što je Centar za kontrolu i prevenciju bolesti podneo izveštaj sa porastom prodaje za 150 odsto od 2012. godine. Takođe je 37 odsto starijih srednjoškolaca potvrdilo upotrebu elektronskih cigareta u periodu od 30 dana pre momenta anketiranja, dok je statstika iz 2018. potvrdila da je 45 odsto muškaraca probalo elektronsku cigaretu.

Ovakav način pušenja takođe podrazumeva unos nikotina u vaš sistem. Čak iako nikada niste pušili regularne cigarete, što tvrdi 40 odsto osoba starosnog doba između 19 i 24 godine, i dalje možete da se navučete, tvrdi dr Džozef Alen sa Harvard Univerziteta. Nikotin tako funkcioniše, sa dimom ili bez njega. 

I ima još loših vesti. Tečnosti i arome koje idu uz ovaj proizvod mogu predstavljati pretnju za zdravlje. To što ne konzumirate katran ne znači da ne unosite toksične materije. 

„Pre petnaestak godina uočili smo da se kod pojedinih radnika razvijaju teške bolesti pluća nakon udisanja ovih aromatičnih hemija, pogotovo diacetila,“ kaže Alen. „Kada smo tokom istraživanja proverili arome koje se pakuju sa elektronskim cigaretama, pronašli smo ovu materiju u više od 90 odsto testiranih proizvoda.“

12 načina za oporavak od svega: Vratite se u formu dodajući ovo svojim aktivnostima

ZNAK ZA UZBUNU

Pročitajte i  Odmor od 5 minuta

Ako ste već počeli sa pušenjem elektronskih cigareta, postoji rizik da ćete ih teško odbaciti. Zapitajte se ozbiljno da li se ovo konzumiranje uklapa u adiktivan model ponašanja. Da li osećate žudnju? Da li vam to ometa dnevnu rutinu? Pokušali ste da smanjte, ali bezuspešno? Ako vam se ne dopadaju odgovori, razmotrite dalje predloge.

KAKO PRIKOČITI

Ukoliko ste tek prešli na elektronske cigarete, probajte da prestanete, ukoliko možete, pre nego što vas zavisnost ščepa. Ako ste započeli ovo kao društvenu aktivnost sa prijateljima ili kao nešto što morate da motate po rukama, pokušajte sa hemijskom olovkom ili gumicom za kosu, savetuje Ričerova. Možete nositi sa sobom i flašcu vode, za one trenutke kada se uzvrpoljite. Pijuckanje vode ne samo da je dobra zamena za taj pokret rukom ka ustima, već je i dobra prevencija za noćno prejedanje, što se pokazalo kao rehabilitaciona navika kojoj mnogi pušači pribegavaju, kaže Ričerova.

I DALJE SE BORITE?

Stručno lice vam može prepisati neki od medikamenata koji je odobrila Uprava za hranu i lekove ili predložiti terapiju koja uključuje zamenu za nikotin, poput raznih kesica ili žvakaćih guma. Centar za bolesti zavisnosti savetuje da se obratite savetovalištu; individualne ili grupne terapije bi mogle biti od pomoći. 

ZADACI

Zaustavite se, ako možete.

Nadgledajte svoju žudnju.

Nađite zamenu za petljanje po rukama.

Razmotrite terapiju koja uključuje zamenu za nikotin.

Tekst: Džošua St. Kler

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *