16 saveta koje možeš da primeniš da poboljšaš svoj život: svaki za 2 minuta - Men`s Health

16 saveta koje možeš da primeniš da poboljšaš svoj život: svaki za 2 minuta

  1. Smejte se pre nego što primite vakcinu protiv gripa

Vakcina protiv gripa smanjuje rizik od razboljevanja za 40-60 odsto, piše u izveštaju Centra za kontrolu i prevenciju bolesti. Najvažnije je da se razveselite: biti u pozitivnom raspoloženju na dan vakcinacije može povećati efikasnost vakcine, tako što će naterati vaš imuni sistem da poboljša odgovor antitela, stoji u jednoj studiji iz 2017. godine. Pre nego što podvrnete vaš rukav, pogledajte neki smešan video ili prelistajte vaše fotografije sa odmora.

  1. Da li ste dijabetičar? Pojedite ovaj „desert“

Da biste stabilizovali nivo šećera u krvi nakon obroka, pokušajte da jedete ugljene hidrate na kraju. Prema jednom istraživanju, ljudi sa dijabetesom tipa 2 jeli su sendvič sa piletinom: 1) u celini sa 10 min pauze između dve polovine; 2) hleb prvo, piletina/povrće 10 min kasnije; 3) piletinu/povrće prvo, hleb 10 min kasnije. Opcija 3 je smanjila nivo šećera u krvi i odziv insulina za 3 sata. 

  1. Odmorite se na jednoj nozi

Da bi poboljšao ravnotežu i zdravlje svojih članaka, lični trener Džef Voters treninge završava varijaciojm testa trezvenosti: Stanite sa raširenim rukama i zatvorenim očima. Podignite jednu nogu i držite u tom položaju do minut. Promenite stranu i ponovite.  Ovo će ojačati vaše tetive i ligamente u zglobovima, kolenima i kukovima. Takođe, balans na jednoj nozi takođe predviđa dugovečnost.

  1. Neka ovo bude vaš novi ručak

Dnevna zamena obroka šejkom je među najmanje iskorišćenim alatima za upravljanje sopstvenom težinom, kaže Spenser Nadolski, doktor osteopatije. Izmiksajte 30g proteina u prahu od vanile, pola šolje borovnica i šaku iseckanih oraha sa vodom ili mlekom. Nemate blender? Pomešajte protein sa vodom i pojedite ostalo sa strane. Ima samo 300 kcal, a bićete poprilično siti. 

  1. Srećan brak, srećno srce

Istraživači su pratili oženjene Britance 19 god da bi uvideli kako  usponi i padovi u emotivnoj vezi utiču na njihov rizik od srčanog oboljenja. Ispostavilo se da bračni parovi koji rade na tome da unaprede i usavrše svoj odnos pretenduju da imaju manje lošeg holesterola i umereniju telesnu težinu, dok su „pogoršani“ brakovi povezani sa povećanim dijastolnim (donjim) krvnim pritiskom. Da, držite vaš brak u poletu, pročitajte sledeći savet.

  1. Gledajte jedno drugo

Sedite prema vašem partneru tako da vam se kolena dodiruju i gledajte jedno drugo u oči bez pričanja, 2 minuta. „Eksperimenti pokazuju da ovo povećava osećaj vezanosti, čak i među strancima,“ kaže dr Aleksandra Kejthekis iz Centra za zdrav seks u Los Anđelesu. „Kada imate vremena, radite ovo 4 min. 

  1. Odmah proširite svaki meni

Inženjeri menija (da, oni postoje) znaju da posetioci restorana imaju tendenciju da prvo pregledaju središnji deo menija; onda idu s desna, odozgo ka levo. Upravo tu restorani žele da stave proizvod sa najvećom zaradom, kaže Eron Alen konsultant za restorane. Nemojte se prevariti: razmišljajte van okvira koji vam se nameću, da biste napravili bolje izbore kada je reč o hrani. 

  1. Kijajte kao vampir

To što imate samo nekoliko minuta da naučite vašu decu „vampirskom kijanju“ pomoći će vam da se zaštitite bezbroj bakterija koje te male spodobe imaju. Smislite igru, da kijaju u svoj savijeni deo ruke – kao Drakula kad hoće da sakrije svoje lice ispod plašta – umesto sebi u ruku, vazduh ili u vas.

  1. Uzmite više od belog luka 
Pročitajte i  Namirnice koje naprosto tope masne naslage

Da biste izvukli maksimum koji beli luk ima po vaš imuni sistem, iseckajte nekoliko češnja i ostavite komadiće da odstoje nekoliko minuta. Ovo pospešuje formiranje alicina, koji ima antioksidantno dejstvo. Pomešajte beli luk u preliv za salatu ili propržite ga uz mešanje ili izmiksujte sa krem sirom i koristite kao preliv, kaže Viktorija Mejzes, doktor medicine iz Centra za integrativnu medicinu u Arizoni.

  1. Izgubite kilažu temperaturnim smanjenjem

Ranih godina 20-og veka, prosečna zimska temperatura u američkim domovima je bila 17,5 stepeni, do kraja tog veka iznosila je 24,5. Ako se vratimo nazad, u polovinu 60-tih, naterali biste telo da znatno više radi kako bi vam bilo toplo, povećavajući njegovu potrošnju energije za 10 odsto i tako bi potrošilo do 300 dodatnih kalorija na dan. 

  1. Visite – bukvalno

Da biste izgradili velike mišiće morate i da dižete velike težine. Ali tu postoji i neželjeni efekat: zbijeni kičmeni diskovi od čučnjeva sa velikim težinama, mrtvog dizanja i ramena prese. „Vešanje sa šipke za zgibove isteže leđne mišiće i pravi prostor da krv prostruji između diskova,“ kaže Li Bojs, sertifikovani lični trener. Visite u razmaku od 30 sekundi, ili kad god se osećate ukočeno. 

  1. Preliv sa najboljim uljem 

Naučnici iz države Ajove (SAD) su ustanovili da naša tela bolje apsorbuju 8 hranljivih materija (uključujući Beta karoten i vitamine A, E i K) kada jedemo salatu od povrća sa uljem od soje. I što više ulja (do 2 kašike), više sastojaka se apsorbuje. Potražite organska nehidrogenizovana ulja kao bazu za vaš preliv ili sami napravite miks.

  1. Popijte ovo pre jela

Plašite se da ćete se prejesti u pabu? Savetnik Men’s Health-a za ishranu, Alan Aragon preporučuje pravljenje „užine“ od 2 minuta pre nego što napustite kuću: pomešajte 20g whey proteina sa 475 ml vode. Može vam pomoći da smanjite unos previše kalorija u restoranu gde obroci imaju tendenciju da budu previše obilni i visokokalorični. 

  1. Recite DA baštenskoj salati 

Pomama za keljom postala je staromodna. Za novi, sveži izbor obroka, izbacite kelj ili sličan zeleniš i ubacite salatu potočarku, kaže šef restorana Plavi zmaj u Bostonu. Potočarka je takođe puna hranljivih sastojaka i pruža žustar i ljutkast zalogaj koji salate, spremanu hranu i šejkove diže na viši nivo.

  1. Obriši levo, desno, svuda

Jedna od boljih stvari koju možete da stavite u svoj ručni prtljag su vlažne maramice za dezinfekciju. Koristite ih da očistite kvadratni metar u kojem vi gazdujete. Najveći sakupljači bakcila su pomoćni stočići, poklopci od pojasa za sedište, otvori  za ventilaciju, džepovi za sedište i naravno, kad imate priliku, očistite i kvaku od vrata toaleta.

  1. Poboljšajte raspoloženje 

Teško je biti uznemiren ili ljut onda kada se osećate zahvalno, prema istraživanju Sonje Ljubomirski, profesorke psihologije sa Riversajd Univerziteta u Kaliforniji. Ljubomirski predlaže pisanje liste – najbolje jednom nedeljno – od stvari koje vas čine zahvalnim i uvek je pogledajte kada ste neraspoloženi ili se osećate uzrujano.

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *