Ovog proleća ojačaj svoje telo uz ovih 9 saveta - Men`s Health

Ovog proleća ojačaj svoje telo uz ovih 9 saveta

Sve više temperature i sve duži dani podsecaju da nam je proljeće pred vratima i vreme je da se vratimo vežbanju i fitnes rutinama koje su proteklih meseci možda bile i pomalo zapostavljene. Vratite se zdravim navikama i redovitom vežbanju uz ovih 9 saveta – napravite i razradite plan vežbanja (i držite ga se!) koji će vas podsećati na zadane ciljeve. Rezultat? Savršena forma i utrenirano telo baš na vreme za letnje praznike.

Donosimo vam zlatna pravila s kojima vežbanje ovog proleća neće biti naporno ni dosadno. Pripremili smo najbolje predloge za promenjivo proletnje vreme, nekoliko saveta vezanih za izbalansiranu sezonsku ishranu i nekoliko predloga vežbi koje možete raditi praktično bilo kada, čak i dok ste na poslu ili gledate televiziju. Krenimo redom!

1. Pronađi najbolje doba dana za trening

Tokom zime treninge uglavnom odrađujemo na fitnes spravama u teretani kako bi izbegli veliku hladnoću, a kako vreme postaje sve toplije, trening prebacuju napolje u jutarnje ili kasno popodnevne sate posle svih svakodnevnih obaveza. Kako bi otkrili kada vam najviše odgovara da odradite trening, isprobajte različite termine. Obratite pažnju i na to kako se osećate nakon treninga – jeste li puni energije ili iscrpljeni i umorni? Otkrijte koje doba dana vam najviše odgovara i svoje treninge uvek odrađujte tada.

2. Neka vremenska prognoza ide u tvoju korist

Iako promena sezone, rano proleće je zapravo idealno za brojne aktivnosti na otvorenom. Možda još uvek nije dovoljno toplo za planinarenje, vožnju bicikla ili večernju šetnju u parku, ali je definitivno dovoljno ugodno da svoje aktivnosti i rutinu vežbanja preselite iz zagušljivih teretana. Iskoristite to i vreme provodite napolju. Pametno odabrana sportska odeća olakšati će taj prelaz, a svež vazduh je dobar za vaše telo i puno je prijatniji za trening od ne tako dalekih letnjih vrućina.

3. Postavi ciljeve

Ciljevi nam pomažu da zadržimo fokus pa svakako postavite nekoliko ciljeva i ovog proleća. Možda želite da trenirate za polu maraton ili detaljnije da pripazite na raspored i plan obroka ili želite tri do pet puta nedeljno vežbati s tegovima. Nezavisno od cilja, napišite ga i probajte da ga se držite što je više moguće. U ovom koraku vam znatno može pomoći sportski sat s kojim ćete pratiti svoj napredak i približavanje cilju.

4. Postavi realne ciljeve

Treninzi će u rano proleće vrlo verovatno biti manje prijatni nego tokom leta, nemojte očekivati savršenstvo. Ako postavite previsoke ciljeve veća je mogućnost razočarenja i odustajanja od treninga, nemojte dopustiti da se to dogodi. Prihvatite mogućnost da ćete ponekad morati da otkažete trening zbog loše prognoze ili pretrpanog rasporeda.

5. Uključi vežbe visokog intenziteta

U ovo doba godine život je prilično užurban, vreme treba da se podredi poslovnim i privatnim, porodičnim obavezama i može se činiti da je prilično nemoguće odrediti sat ili dva za trening i to još nekoliko puta nedeljno. Kratki kardio trening visokog intenziteta, popularno poznat kao HIIT trening, idealan je za sve pretrpane rasporede – vežbe možete odraditi u manje od 30 minuta i praktično bilo gde, a visoki intenzitet intervala pomoći će vam da postignete i zadane ciljeve – da smršate i budete fit.

Pročitajte i  Kako da izgradite telo Entonija Džošue: 7 brutalnih vežbi za telo boksera!

6. Hrani se sezonski i ograniči unos alkohola

Prehrana je vrlo važan aspekt svakog treninga i fitnes rutine. Otkrijte sezonsko voće i povrće, redovno ga kupujte i konzumirajte svakodnevno. Izbegnite velike kupovine gotovih proizvoda u supermarketima, a naučite da izbegnete i pekaru u kraju. Svoje obroke pripremajte od svežih i sezonskih namirnica i obavezno, ograničite unos alkohola. Možda je nedostižan cilj da u potpunosti izbacite alkohol, ali potrudite se da ga ograničite na povremenu čašu tu i tamo.

7. Vreme za TV pretvori u vreme za vežbanje

Svi smo skloni da radimo ono što nam je najlakše pa bi bilo dobro da vam lokacija na kojoj ćete vežbati bude pri ruci. I da, pri tome mislimo na vašu kuću. Neke vežbe istezanja ili vežbe sa tegovima možete da radite i dok gledate omiljenu seriju na TV-u, a ako želite mir i izolaciju od ostalih ukućana, dovoljno je da među dodacima za mobilne potražite dobre slušalice. Trebaće vam naravno, i kvalitetna podna prostirka. Zahvaljujući brojnim aplikacijama i besplatnim YouTube kanalima možete da odradite vrlo zahtevne i zabavne treninge i u svojoj dnevnoj sobi.

8. Uključi različite vežbe u svoju rutinu

Nemojte da dopustite da vam dosada sabotira zadani plan. Držite se isplanirane rutine, ali uvek malo promenite ili vrste vežbe koje unutar nekog treninga radite ili raspored kojim ćete ih odraditi na treningu. Priključite se ponekad času fitnesa, ili idite jednom nedeljno na čas joge, uključite povremeno i dužu rutu biciklom ili malo zahtevniju rutu pređite brzim hodanjem umesto trčanjem.

9. Vodi dnevnik vežbanja

Istraživanja su pokazala da samo praćenje rezultata i rasporeda treninga rezultira donošenjem boljih odluka i kvalitetnijim načinima ishrane. Pratite svoje svakodnevne treninge i zapisujte šta, kako i kada jedete. Redovno zapisivanje pomoći će vam da otkrijete i neke zdrave ili manje zdrave obrasce ponašanja koje kasnije možete korigovati i ispraviti. U praćenju vam, uz sportske satove i merače znatno mogu da vam pomognu i neke od brojnih besplatnih aplikacija za pametne telefone.

Foto: Idealno.rs / Bigstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *