Kako pobediti strah: 3 treninga za hrabrost - Page 6 of 6 - Men`s Health

Kako pobediti strah: 3 treninga za hrabrost

3 TRENINGA ZA HRABROST

Suočavanje
Suočite se sa svojim strahovima u kontrolisanim uslovima i postupno. Najbolje je da prvo gledate snimke onoga čega se plašite, a onda da to uradite uživo. Ako se plašite visine, popnite se na neku visoku zgradu i gledajte dole privezani sigurnosnim pojasom, ili idite na bandži. Ako se plašite udarca u glavu, uzmite dva para rukavica od 14 unci i sparingujte s prijateljem.

Kretanje
Okrenite se fizičkim aktivnostima koje podrazumevaju konstantno kretanje u prostoru. Kad vozite bicikl, vaš mozak neprekidno prikuplja informacije iz krajolika koji se menja i tako uči da se oseća prirodno prilikom promene situacije. Samim tim, pri nepredviđenoj opasnosti, on će raditi ono što inače radi: prikupljaće informacije.

Disanje
Sedite opušteno s jednom rukom na grudima, a drugom na stomaku. Udišite vazduh polako i duboko kroz nos u intervalu od 4 sekunde. Ruku na stomaku pomerajte u smeru disanja. Zatim zaustavite dah na 2 sekunde. Izdahnite vazduh što više u inervalu od 6 sekundi. Nastavite dok ne osetite relaksaciju. Ako dovoljno često radite ovu vežbu, vaš organizam će automatski preuzeti taj obrazac.

APOTEKA

Lečenje mnogih stanja i oblika straha može biti tako složeno i teško da čak ni razne vrste psihoterapije nisu dovoljne. U tom slučaju daju se lekovi iz grupe anksiolitika. Jednu grupu čine dizepami, gde se ubrajaju leksilijum, lorazepam, bromazepam i slični. Antridepresivi takođe deluju protiv anksioznosti, pa se ne koriste samo kod depresije, već i u lečenje socijalnih strahova i opsesivno-kompulsivnih poremećaja, koji takođe spadaju u strahove, ali su maskirani opsesivno kompulsivnim radnjama. U nekim slučajevima daju se i neuroleptici u malim dozama, ako je anksioznost nepodnošljiva i ometa čoveka u svakodnevnom životu.

Pročitajte i  Mihail Labkovski: Razlika između zdravih i manje zdravih ljudi
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *