Grč u vodi? Šta treba da uradite - Men`s Health

Grč u vodi? Šta treba da uradite

Sezona kupanja je u punom jeku, a čak i ako ste odličan plivač, može doći do neželjenih situacija kao što su, na primer, grčevi. U toj situaciji kod većine ljudi prvo nastupi panika zbog koje nezgoda može postati puno ozbiljnija nego što zaista jeste. Da, grčevi jesu opasni, ali ne, nećete se utopiti ako pravilno reagujete na njih.

Pre svega, važno je znati zašto i kako uopšte dolazi do grčeva. Možemo da ih dobijemo prilikom istezanja u krevetu ili pri nekoj većoj fizičkoj aktivnosti i to često zna biti veoma bolno, ali do grčenja mišića može doći i u vodi što stvara otežane okolnosti. Grčevi u vodi neretki su kod onih osoba koje ne plivaju tokom cele godine pa se odjednom preforsiraju. Osim toga, ako dugo boravite u vodi, takođe možete očekivati grčeve zbog preteranog hlađenja mišića.

PLIVANJE: 7 benefita ovog bazičnog sporta

PITANJE GLASI – ŠTA TREBA DA NAPRAVITE U TOM TRENUTKU?

Ako se dogodi da te u vodi uhvati grč, prva nagonska reakcija verovatno će biti takva da ćete uhvatiti taj mišić rukama. Međutim, nemojte to činiti. U tom trenutku važno je da ostanete pribrani i da istegnete zgrčeni mišić. Budući da se grčevi najčešće javljaju u listovima, trebalo bi da ispružite nogu i povlačite nožne prste prema sebi. To ćete najlakše učiniti ako opružite celo telo na površinu vode, tako da vam iz vode viri samo glava. U slučaju da ne možete da pomognete sami sebi iz nekog razloga, u ovom položaju trebalo bi da pričekate pomoć.

Pogledajte i Šta kad nas uhvati grč tokom treninga?

Rešavanje grča svakako je jednostavnije ako ste u plićaku i ako oko sebe imate druge kupače, međutim ako se nađete sami u dubini, imajte na umu položaj u koji se trebate namestiti i najvažnije od svega, ostanite smireni i skoncentrisani na grč. Nemojte se prepustiti panici jer vam to ni u kojem slučaju neće pomoći.

Pročitajte i  Poze su besmislene ako nemaju svrhu

Kako se kaže – bolje sprečiti nego lečiti – pa prema tome savetujemo vam da boravite u vodi više puta po malo. Ako niste u odličnoj formi, radije se držite manjih dubina, odnosno plićaka i budite bliže obali.

*Najbolje savete o fitnesu, zdravlju, seksu, ishrani, stilu otkrijte na našoj Fejsbuk stranici >>> Men’s Health Srbija

Izvor: miss7

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *