UPOZORENJE: Ukoliko previše sedite na poslu možete ugroziti zdravlje mozga - Men`s Health

UPOZORENJE: Ukoliko previše sedite na poslu možete ugroziti zdravlje mozga

Već decenijama, lekari i naučnici objavljuju brojne detalje o pogubnom uticaju fizičke neaktivnosti na naše zdravlje. U prilog tome ide i najnovija studija objavljena u naučnom magazinu Plos One koja je otkrila zanimljive korelacije između dugog sedenja i slabijeg rada mozga, pre svega kada je reč o memoriji.

Pročitajte i 10 brzih i efikasnih vežbi da odmorite oči od računara i poboljšate vid

U navedenoj studiji istraživači su posmatrali rad moždanih funkcija 35 učesnika koji su bili starosti između 45 i 75 godina. Oni su odgovarali na pitanja o tome koliko su aktivni tokom dana, koliko dugo sede i koliko hodaju. Rezultati testova obavljenih putem magnetne rezonance dali su naučnicima jasan uvid u promene na slepoočnom moždanom režnju, delu mozga u kome stvaramo nove memorije. Tim istraživača je otkrio interesantne obrasce između sedenja, stepena aktivnosti i gustine mozga. Otkriveno je da ljudi koji duže sede imaju tanju koru slepoočnog moždanog režnja.

Iako je u ovom istraživanju statičnost povezana sa volumenom mozga, rezultati nisu potvrdila tvrednje nekih da slaba fizička aktivnost smanjuje sveukupnu sposobnost rada mozga. Međutim, ovaj tim naučnika nastavlja sa ispitivanjima na polju rada moždanih funkcija i neaktivnosti.

Saznajte i Umanjite negativne efekte sedenja ovim trikovima!

DRUGI ZDRAVSTVENI PROBLEMI UZROKOVANI DUGIM SEDENJEM

Jedna starija australijska studija pokazala je da kod ljudi koji sede najmanje šest sati dnevno dolazi do simptoma u vidu osećaja umora, veće nervoze i depresivnosti, mnogo više u odnosu na ljude koji se redovno bave fizičkim aktivnostima. Ovi podaci nisu jedini koji idu u prilog tvrdnjama da je apsolutno neophodno da više šetamo.

Naime, metaanaliza iz Nemačke obelodanila je da ljudi koji provode veći deo dana sedeći imaju veće šanse od dobijanja raka debelog creva za razliku od onih koji su aktivni tokom dana. Plus, neaktivnost se povezuje i sa povećanim rizikom od dijabetesa, gojaznosti i bolovima u leđima.

Pročitajte i  Hrana za bolje razmišljanje

Džejson Silva: 6 načina da pokrenete moždane vijuge

PROMENITE NAVIKE

Lekari savetuju da se bavite nekim oblikom fizičke aktivnosti bar dva sata dnevno. Publikacija objavljena u magazinu British Journal of Sports Medicine objavila je podatke o nužnosti provođenja na nogama bar dva sata dnevno, posebno u slučaju populacije koja većinu dana provodi sedeći. Da biste to postigli, između ostalog, naviku dugog sedenja prekidajte stalnim ustajanjem i kratkim šetnjama. Na taj način ne samo da će koristi imati fizička strana vašeg organizma, već i ona mentalna.

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *