Izvor zdravlja: Crveno meso kao sastavni deo izbalansirane ishrane - Men`s Health

Izvor zdravlja: Crveno meso kao sastavni deo izbalansirane ishrane

Statistički podaci pokazuju da je broj vegeterijanaca, vegana, fleksiterijanaca i pesketerijanaca u svetu u stalnom porastu. Nije teško zaklučiti zašto se ljudi odlučuju za takve principe ishrane. Svedoci smo brojnih kampanja i novinskih natpisa o štetnosti crvenog mesa, odnosno priča kako govedina, jagnjetina i svinjetina izazivaju srčane udare, razne infekcije i bolesti bubrega.

Međutim, nasuprot tim verovanjima postoje naučni dokazi koji tvrde drugačije. Vegeterijanstvo je lični izbor jednako kao i odluka da konzumiramo meso, a mi smo se ovog puta pozabavili razbijanjem mitova o mesu i njegovim štetnim uticajem na ljudsko zdravlje.

Pročitajte i 8 razloga da jedemo crveno meso

Broj vegana samo u Velikoj Britaniji u poslednjih deset godina porastao je za neverovatnih 360 procenata. Baš u to vreme crveno meso je proglašeno kao “mačo” hrana namenjena onima u potrazi za većim mišićima i populaciji koja ne brine previše o sopstvenom zdravlju.

Crveno meso nam pruža proteine, smanjuje osećaj gladi i pomaže u građenju mišića. Takođe sadrži i konjugovanu linolnu kiselinu koja istini za volju povećava masti u telu, posebno u predelu stomaka. Međutim mnogo ljudi je izbacilo meso iz ishrane zbog živine i ribe, verujući da su govedina i svinjetina štetna zbog zasićenih masti. Opet, to je još jedna greška. Zasićene masti spadaju u kategoriju esencijalnih i neophodne su za pravilan rad mozga kao i za preko potrebnu energiju našeg organizma. Nedovoljan unos ovog nutrijenta je vrlo opasan, a nutricionisti preporučuju 30 grama zasićenih masti dnevno.

Otkrijte i Prehrambene masne osnove!

Pored toga, crveno meso ni izbliza ne povećava nivo holesterola kako se uglavnom misli, a zahvaljujući modernom organskom uzgoju stoke, procenat masti u mesu je drastično pao. Takođe, potrebno je napraviti razliku između organskog svežeg mesa i mesnih prerađevina, poput jeftinih kobasica i šunki. Svetska zdravstvena organizacija je u međuvremenu odbacila tvrdnje da crveno meso izaziva rak debelog creva.

Pročitajte i  Baš sve što treba da znate o kandidi

Nedostatak nutrijenata koje nam obezbeđuje meso, povećava rizik od sticanja hroničnog umora i određenih seksualnih disfunkcija. Meso nam pruža neophodno gvožđe koje nam daje energiju potrebnu za svakodnevne aktivnosti. Od ostalih nutrijenata tu su još magnezijum i cink koji jačaju proizvodnju testosterona, kao i selen koji je saveznik u sticanju snažnog imunološkog sistema. Od vitamina tu su oni iz grupe D uz vitamin B12 koji poboljšava hormonalni balans u organizmu.

Bez dijete do savršene figure? Moguće je uz ovih 5 pravila!

Crveno meso nisu samo govedina i svinjetinu, već u tu kategoriju spadaju i jagnjetina, teletina kao i meso koze. Zapravo, crveno meso je svako ono koje zadržava crvenu boju na sobnoj temperaturi. Svako od njih ima svoje benefite: jagnjetina je recimo bogata niacinom (dobar za memoriju), dok je svinjetina bogata sa tiaminom koji blagotvorno deluje na rad srca.

Za kraj treba istaći da preterivanje sa konzumacijom crvenog mesa nikako nije zdravo, pa kao i u slučaju druge vrste hrane preporučuje se umerenost. Svetska zdravstvena organizacija preporučuje 500 grama crvenog mesa nedeljno.

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *