Brzo jedete? Loša navika koja može narušiti vaše zdravlje - Men`s Health

Brzo jedete? Loša navika koja može narušiti vaše zdravlje

Ljudi koji prebrzo jedu ne samo da brže dodaju kilograme već imaju i veći rizik od nastanka srčanih problema, navodi se u preliminarnom istraživanju predstavljenom od strane Svetske zdravstvene organizacije.

Samokontrola: 5 načina da smanjite želju za hranom

Istraživanje je sprovedeno u Japanu na uzorku od 1.000 ispitanika u trajanju od pet godina. Posmatrane su navike ispitanika a zatim su podeljeni u tri grupe: one koji jedu u sporom, normalnom i brzom ritmu. Otkriveno je da kod onih najhalapljiviji brže dolazi do povećanja krvi u šećeru i nivoa lošeg holesterola. Takođe, došlo se do saznanja da ljubitelji brzog konzumiranja hrane dva puta brže razvijaju metaboličke sindrome poput visokog pritiska, abdominalne gojaznosti kao i srčanih problema i dijabetesa.

“To se sve događa zbog činjenice da brzo jedenje može uzrokovati fluktuaciju šećera u krvi što može dovesti do otpornosti na insulin. To u praksi znači da vaše telo ne može lako da apsorbuje glukozu u vašu krv, tako da će vam na kraju trebati sve više insulina da bi glukoza završila u vašim ćelijama”, kaže Takajuki Jamadži sa japanskog Nacionalnog instituta za dijabetes i obolenja bubrega.

Pogledajte i Ako bolujete od dijabetesa, tokom treninga obratite pažnju na…

Vremenom ova navika može da razvije i dijabetes tipa 2, kao i bolesti srca, jer visok nivo šećera u krvi može oštetiti vaše nerve i krvne sudove.

Sa druge strane, oni koji jedu sporije imaju sve predispozicije da budu manje gojazni, navodi se u istoj studiji.

Zašto nam sporiji ritam konzumacije hrane pomaže? Sporiji ritam žvakanja hrane oslobađa signale u našem mozgu da smo sitiji. Kada naš mozak to shvati, manje su šanse da ćete imati potrebu za dodatnom hranom.

Pročitajte i  Da li se mnogo znojite?

Otkrijte i Krivac za procenat vaše telesne mase

Pošto ne postoje jasna formula o brzini i ritmu žvakanja hrane, stručnjaci preporučuju da se fokusirate na teksturu a ne toliko na samu hranu. Probajte sa dosta žvakanja svakog zalogaja kako bi sama hrana bila bolje usitnjena, a zatim sačekajte da zalogaj dođe do stoamaka, uzmite vazduh i nastavite.

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *