Zdrave navike: Zašto treba piti mleko nakon treninga? - Men`s Health

Zdrave navike: Zašto treba piti mleko nakon treninga?

U najnovijoj studiji objavljenoj u magazinu Applied Physiology, Nutrition and Metabolism otkriveni su vrlo zanimljivi podaci vezani za uticaj mleka na naš trening. Naime, naučnici su dobili zadatak da otkriju rehidrativni potencijal različitih napitaka kada je reč o broju elektrolita koji obezbeđuju ljudskom organizmu nakon fizičkih aktivnosti.

Bez dijabetesa: Punomasno mleko kao prirodni lek

U samoj studiji učestvovalo je 15 odraslih muškaraca koji su vozili bicikl kroz četiri runde tokom nekoliko dana. U toku vožnje bicikla njihova tela su se znojila, odnosno gubila so i minerale. Da bi se što bolje oporavili, nakon svakog treninga davani su im različiti napici; od kravljeg mleka, sojinog mleka, proteinskih napitaka na bazi mleka pa do energetskih napitaka. Učesnicima ove studije su zatim uzimani uzorci krvi i urina kako bi se proverio nivo hidratacije i nutritivne dopunjenosti u organizmu.

Čokoladno mleko: Idealan napitak posle treninga

Od svih napitaka, mleko je vežbačima pružilo sposobnost da zadrže najviše tečnosti, dok su na drugom mestu proteinski napici na bazi mleka. Poslednje mesto u ovoj kategoriji su zauzeli energetski napici. Iako je mleko zauzelo laskavu titulu najboljeg pića nakon treninga, ispitanici su ga stavili na predposlednje mesto kada je reč o ukusu, odmah iza onog sojinog.

Ukoliko su fitnes entuzijasti spremni da ukus stave po strani, bez ikakve dileme bi na sledeći trening trebali poneti bocu mleka, bilo da je reč o kravljem, sojinom ili onom bademovom.

D.R.

Pročitajte i  Ovako ćete zaspati za samo 60 sekundi
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *