Hemija mirisa: Šta privlači naša čula? - Men`s Health

Hemija mirisa: Šta privlači naša čula?

Ljudsko telo u sebi sadrži hemijsku komponentu feromone koji igraju važnu ulogu u seksualnoj komunikaciji. Ćelije koje se nalaze unutar našeg nosa, poznate i kao vomeronazalni organ, imaju sposobnost da detektuju feromone i tu informaciju pošalju pravo do mozga.

Međutim, nauka još uvek u potpunosti nije istražila ovo polje, posebno kada je reč o tome zašto muškarce privlači određen miris na ženama. Postoje uvrežena mišljenja da upravo feromoni kod muškaraca igraju odlučujuću ulogu u izboru partnera. Vođeni tim naučnim stavovima brzo je reagovala i industrija kozmetike. U nameri da žene budu još privlačnije počeli su se praviti proizvode na bazi mošusa kako bi što više privukli muški pol.

Pogledajte i Žene mogu bukvalno da nanjuše muškarčine!

Međutim, ispalo je da su ti proizvodi imali veći efekat na žene nego na muškarce. Na primer, žene koje su stavljale parfeme na bazi mošusa da bi privukle suprotni pol više su nesvesno uticale na sopstveno raspoloženje nego što je to imalo efekta na snažniji pol. Razlog tome je činjenica da su žene osetljivije na miris mošusa čak 1.000 puta od muškaraca.

Stoga, ako parfem nije taj koji utiče na muškarce, šta se to krije iza privlačnosti ženskog mirisa? Različita istraživanja otkrila su vrlo zanimljive podatke, poput toga da muškarci imaju više erekcija kada u vazduhu osete miris kolača od bundeve, krofni, cimeta i lavande. Takođe je otkriveno da u slučaju ženskih parfema muškarce najviše privlače oni na bazi lavande.

Lepi trenuci: 8 mirisa koji nas čine srećnim

Preferencije prema mirisu se razlikuju i po regijama širom sveta. U Etiopiji, na primer, miris krava je na većoj ceni od bilo kakvog parfema bez obzira na cenu. Čak šta više, miris goveda je povezan sa plodnošću i statusom uspeha. Studije rađene u zapadnom svetu su pokazale da muškarci na ženema vole parfeme sa floralnim, slatkim i tropskim notama.

Pročitajte i  Da li vas ubija novi stan?

Generalno, istraživanja su pokazala da najveći efekat na ljudsku podsvest ima miris novca, a na pragu toga jedna kozmetička kuća je 2011. godine je izbacila parfem na bazi svežeg keša a rukovodstvo jednog hotela u Švajcarskoj se odlučilo da ovaj miris svojim gostima puštaju putem ventilacije kako bi on uticao na njihovo raspoloženje.

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *