BOLJI FOKUS: 8 nekofeinskih namirnica koje podižu koncentraciju - Men`s Health

BOLJI FOKUS: 8 nekofeinskih namirnica koje podižu koncentraciju

Postoje trenuci kada su nam koncentracija i pažnja neophodni da obavimo neki posao. U tim okolnostima ljudi se najčešće odlučuju za kafu i druge napitke bogate kofeinom. Nema dileme da je kofein efikasan na kraći rok, međutim on stimuliše određena stresna stanja u oranizmu, pre svega u pogledu aktiviranja adrenalinske žlezde. Zato je mnogo zdravije da svoju moždanu aktivnost održavate unosom zdravih namirnica bogatih raznim nutrijentima.

Kombinacija zdravih masti, proteina i ugljenih hidrata na najefikasniji način održava nivo energije u organizmu i kvalitetan rad moždanih ćelija. Uz ovu prehrambenu formulu nećete osetiti nagli pad energije i koncentracije, a mi vam donosimo listu od osam zdravih namirnica koje trebate da ubacite u svoju ishranu.

Ubrzajte rad mozga: 7 načina da drastično poboljšate svoje pamćenje

AVOKADO

Ukoliko imate problema sa pamćenjem, ubacite ananas u svoj jelovnik. Mononezasićene masti kojih je ananas prepun pomažu u boljem radu nerava u mozgu, navodi se u istraživanju Američkog udruženja za eksperimentalnu biologiju. Avokado možete da jedete uz burgere, dodatak salatama ili da ga unosite putem puter ili ulja.

LOSOS

Meso svežeg lososa ne samo da poboljšava vašu koncentraciju, već podiže vaše kognitivne sposobnosti. Losos je bogat omega-3 masnim kiselinama; nutrijentom koji popravlja naš fokus u dužem vremenskom roku.

ZELENO POVRĆE

Spanać, kelj i zelena salata ne samo da su snažni antioksidanti, već su bogati vitaminom B i folatima. Upravo su folati ti koji se smatraju najboljim jedinjenjem za “oštrinu” mozga. Jednostavnim unosom zelenog povrća ne samo da ćete popraviti koncentraciju, već ćete popraviti sposobnost da jasno razmišljate i u poznim godinama.

Pogledajte i Zašto folati?

VODA

Stručnjaci smatraju da je bolja opcija ujutro umesto kafe popiti čašu vode kako biste popravili koncentraciju. Jedan od najčešćih uzroka slabijeg fokusa je dehidracija. Nutricionisti su mišljenja da je u proseku odraslom čoveku potrebno od 2 do 3 litra tečnosti dnevno.

Pročitajte i  Zimsko osveženje: 4 prirodna napitka koji će smanjiti obim vašeg struka

SKUŠA

Ova veoma ukusna riba je bogata vitaminom B12 koji podiže nivo energije u organizmu. Komad mesa skuše sadrži čak 123 procenta dnevnih potrebe vitamina B12, čiji nedostatak utiče na osećaj umora kod ljudi.

KIKIRIKI

Kikiriki nudi obilje zdravih nutrijenata; od neophodnih vlakana, esencijalnih vitamina do minerala. Među njima je i vitamin E koji zahvaljujući svojim antioksidantskim svojstvima sprečava bolesti centralnog nervnog sistema.

BOROVNICA

Borovnica je odličan dodatak kada je reč o vašem doručku. Svega 100 grama borovnice obezbeđuje 14 procenata dnevnih potreba za vlaknima. Ovo voće je takođe korisno u održavanju apetita, odnosno sprečavanju stalnog naleta gladi.

Najzdravija hrana na svetu: 9 namirnica koje morate uvrstiti u jelovnik

KOKICE

Da bi koncentracija bila na nivou potrebno je pre svega imati dosta energije, a jedan od boljih izvora su verovali ili ne kokice. Sadrže dosta vlakana i ugljenih hidrata, podižu nivo energije i kao u slučaju kikirikija obezbeđuju neophodne masti koje nas čine sitijim.

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *