Pasje vrućine: Kako da spustite unutrašnju temperaturu tela? - Men`s Health

Pasje vrućine: Kako da spustite unutrašnju temperaturu tela?

I dok temperature variraju od osobe do osobe, temperatura ljudskog tela bi trebala da bude oko 36 stepeni celzijusa. Zahvaljujući različitim faktorima, vaša unutrašnja temperatura raste tokom gripa, usred izloženosti visokim spoljnim temperaturama i tokom vežbanja. Znoj ima ulogu rashladnog sistema u našem telu, ali u momentima kada nam znojenje ne pomaže da spustimo unutrašnju temperaturu tela povećava se rizik od iscrpljenosti i sunčanice. Kao rezultat tih stanja dolazi do pojave mučnine, blage letargičnosti i često gubitka svesti. Pogledajte neke od saveta kako da izbegnete ova stanja.

Pogledajte i 11 načina da preživite tropske vrućine

PRVI KORAK

Ukoliko se nalazite u spoljašnjem prostoru pronađite zaklon kako bi se rashladili. Pregrevanje tela je česta pojava kada se temperature vazduha podignu iznad 30 stepeni. Znakovi pregrejavanja tela se najčešće manifestuju u vidu mučnine, vrtoglavice i čak u nekim slučajevima pojavom groznice.

DRUGI KORAK

Unosite dovoljno vode da biste hidrirali svoje telo. Sunčanica se najčešće javlja kada izgubimo previše vode iz tela i tako ostanemo bez mehanizma hlađenja. Ispijanjem 200 do 300 mililitara tečnosti na svakih 10 do 20 minuta dok vežbate ili dok ste na otvorenom, pomoćićete svom telu da se adekvatno rashladi.

Saznajte i 3 namirnice koje će vas zaštititi od sunca

TREĆI KORAK

Skinite sa sebe sve nepotrebne komade odeće. Odeća ima ulogu svojevrsnog izolatora temperature tela pa čak i dok trenirate na otvorenom. Ukoliko imate povišenu temperaturu talu i kod vas se javljaju znakovi sunčanice, nađite mesto gde ćete skinuti višak odeće i tako dozvoliti svojoj koži da odradi posao i spusti temperaturu tela. Najbolja opcija je odeća od prirodnih materijala, poput pamuka.

ČETVRTI KORAK

Vrećice sa ledom stavite na svoje prepone i ispod pazuha jer su to dva dela tela gde se najviše znojimo. Na taj način ćete najbrže ohladiti celokupno telo. Smrznuta pakovanja povrća ili hladna voda takođe mogu biti dobar saveznik.

Pročitajte i  Gde se kriju bakterije?

Trening “Vreli talas”: Kako da trenirate po vrućem vremenu?

PETI KORAK

Stavite telo u mlaku ili hladnjikavu vodu ukoliko možete. Hladna voda na najefikasniji način spušta temperaturu tela. U tim okolnostima dolazi do neke vrste blagog šoka koji momentalno rashlađuje telo.

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *