Zdrave navike: Da vam san bude miran i ugodan - Men`s Health

Zdrave navike: Da vam san bude miran i ugodan

Odlazak na spavanje odmah nakon večere, povećava rizik za moždani udar za čak 66 odsto i zato se odlazak na spavanje preporučuje najranije sat nakon večere, rezultat je istraživanja stručnjaka sa Medicinskog fakulteta u Ionini, u Grčkoj.

Stručnjaci su proučavali oko 500 osoba, od kojih je polovina imala moždani udar (šlog), a druga polovina akutni koronarni sindrom (česti oblik srčanih bolesti sa smanjenim dotokom krvi u srce zbog začepljenih arterija).

Pogledajte i 6 namirnica zbog kojih nećete moći da zaspite večeras

Ispitanike su podelili u dve grupe – one koji su čekali 60 do 70 minuta nakon večere pa su išli na spavanje i one koji su odmah išli na spavanje. U drugoj grupi su ljudi imali 66 odsto veću šansu da dožive šlog, dok su osobe koje su pričekale između 70 i 120 minuta bile 76 odsto zaštićenije.

Osim toga, odlazak na spavanje barem sat nakon večere smanjuje rizik od akutnog koronarnog sindroma.

Saznajte i Kakav tip treninga će vam pomoći da brže zaspite?

Refluks je, takođe, jedna od posledica suviše brzog odlaska u krevet nakon jela. U ležećem položaju se pogoršava situacija u kojoj se stomačna kiselina vraća u grlo, a dugoročne posledice su oštećenje sluzokože jednjaka.

Pojava gorušice i podrigivanje zbog ranog odlaska u krevet nastaju zbog tegoba s varenjem koje organizam ima u ležećem, opuštenom položaju.

Izvor: Stvar ukusa.rs

Pročitajte i  Ovo su najbolje kombinacije namirnica za doručak
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *