Recite zbogom nesanici: Pokretom do boljeg sna - Men`s Health

Recite zbogom nesanici: Pokretom do boljeg sna

Ne možete da zaspite a da se sat vremena ne vrtite po krevetu? Najbolje rešenje za taj problem bi mogao biti postojan trening u toku dana.

Naime, u nedavnoj švajcarskoj studiji utvrđeno je da ljudi koji vežbaju 90 minuta dnevno u intezivnom tempu brže uspevaju da zaspu. Takođe je otkriveno da redovni vežbači imaju i kvalitetniji san.

Pogledajte i Problemi sa spavanjem koje ne smete da ignorišete

Jedan od razloga leži u činjenici da energični treninzi smanjuju nivo hormona stresa- kortizola koji je jedan od najvećih remetilac dobrog sna.

Važno je i da u krevet idete u približno isto vreme svakog dana, pa čak i vikendom, kaže psiholog Hulio Fernandez sa Pen Stejt Univerziteta. Izbegavajte unošenje kofeina 6 sati pre odlaska u krevet a najmanje 70 minuta pre sna ublažite svetlo i ugasite elektronske uređaje poput televizora ili tableta.

Otkrijte i 6 namirnica zbog kojih nećete moći da zaspite večeras

Ukoliko vam ni ove opcije ne pomognu, kognitivno bihevioralna terapija je najbolje rešenje jer na najuspešniji način oslobađa um od nagomilanog stresa. Ova terapija uz pomoć pozitivnih misli blagotvorno deluje na našu psihu i pomaže nam da lakše utonemo u san. To je veoma važno jer insomnija u osnovi nastaje kao posledica problema sa aneksioznošću.

D.R.

Pročitajte i  Bezbedna igra
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *