Gradi mišiće i topi masne naslage: Sve što ste želeli da znate o whey proteinu - Men`s Health

Gradi mišiće i topi masne naslage: Sve što ste želeli da znate o whey proteinu

Mleko se sastoji od dve vrste proteina: kazein i whey. Prema podacima magazina Medical News Today, whey protein u sebi sadrži svih 9 osnovnih amino kiselina, a u isto vreme sadrži male procente laktoze. Ovaj nutrijent je odličan u izgradnji mišića, smanjuje osećaj gladi i sprečava nastanak gojaznosti, dijabetesa i srčanih problema.

Pogledajte i 10 stvari koje svaki muškarac treba da zna o proteinu u prahu

POSTOJE TRI TIPA WHEY PROTEINA

WHEY PROTEIN KONCENTRAT (WPC)

Ovaj tip whey proteina je najjeftiniji i sadrži nizak nivo masti i ugljenih hidrata. Količina proteina zavisi od sadržine u koncentratu.

WHEY PROTEIN IZOLAT (WPI)

Malo skuplji od prethodnog, a kroz proces nastanka iz njega se izdvaja mast i laktoza, pa je posebno preporučljiv onima koji su netolerantni na laktozu. Uz to sadrži manje kalorija i čak 90 procenata čistog whey proteina.

WHEY PROTEIN HIDROIZOLAT (WPH)

Zbog svoje obrade mnogo se brže apsorbuje u ljudsko telo, daje brže i bolje rezultate, ali je i skuplji od prethodna dva tipa.

PROTEINI U DRUGIM OBLICIMA

Preskočite smoothie i proteinske pločice, jer su prepuni šećera, sadrže malo proteina i skupi su.

Postoje i efikasnije opcije koje možete da konzumirate svaki dan:

  • dva tvrdo kuvana jajeta = 13 grama
  • šaka sušenog mesa = 9 grama
  • 150 grama grčkog jogurta = 15 grama
  • 350 ml čokoladnog mleka = 11 grama

Bez dijete do savršene figure? Moguće je uz ovih 5 pravila!

PREDNOSTI

1. Izgradnja čistih mišića: Whey protein i treninzi unapređuju sintezu mišića i podstiču rast mišića, prema International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism.

2. Brži oporavak: Studija magazina Journal of the International Society of Sports Nutrition je pokazala da se kod vežbača koji uzimaju whey protein snaga povećava za 30 procenata i da nivo LDH (laktat dehidrogenaza) koji utiče na oštećenje mišića značajno opada.

3. Mršavljenje: Ljudi koji konzumiraju whey protein značajnu smanjuju procenat masti u telu i duže zadržavaju snagu mišića.

4. Manje holesterola i bolji krvni pritisak: Whey protein smanjuje i nivo ukupnog holesterola, uključujući i loš (LDL) holesterol. Korist će imati i vaš krvni pritisak koji neće drastično oscilirati.

Otkrijte i 5 prednosti kazein proteina

MOGUĆE OPASNOSTI

Pročitajte i  Vodič za upotrebu sagorevača masti

Poput svakog drugog suplementa i whey protein može biti štetan ukoliko se zloupotrebi. Prevelik unos proteina bilo kroz hranu ili suplemente može dovesti do nastanka kamena u bubregu ili dovesti do problema sa jetrom. Ako ste netolerantni na laktozu ili imate neki vid alergije na proteine na bazi kravljeg mleka, trebalo bi u potpunosti da ga izbegavate. Ukoliko redovno pijete lekove pre konzumiranja whey proteina posavetujte se sa svojim lekarom.

KADA TREBA DA PIJEM PROTEINSKI ŠEJK?

Kombinacija whey i kazeina je najefikasnija kada se uzima pre treninga, ali najbolje je da proteinski šejk pijete posle treninga i to 90 minuta nakon treninga. Za veći rast mišića proteine unosite češće tokom dana i zapamtite da odjednom, vaše telo može podneti određenu količinu proteina – uzmite 30 grama kao limit.

KOLIKO PROTEINA VAM ZAPRAVO TREBA?

Ljudima koji treniraju preporučuje se unos između 1,2 i 1,5 grama proteina po kilogramu telesne težine. Da bi se maksimalno iskoristio efekat treninga biće vam potrebno 20 grama proteina neposredno nakon treninga, navodi se u studiji American Journal of Clinical Nutrition.

DA LI WHEY MOŽE DA ZAMENI OBROK?

Ako ste u žurbi, da. Samo vodite računa da to ne postane redovna navika, jer bi u suprotnom moglo doći do pada imuniteta i nedostatka različitih nutrijenata u telu.

KAKO UPOREDITI KAZEIN I WHEY?

Iako potiču iz iste osnove, njihove prednosti su potpuno različite, pa je zato potrebno da ih kombinujete kako biste uzeli najbolje od oba. Whey brže deluje na rast mišića dok se kazein sporije apsorbuje i postojaniji je izvor amino kiselina.

Zato kombinujte whey u prahu s čašom mleka – kazein iz mleka će produžiti efekat balansa proteina, dok će whey povećati sintezu proteina u kratkom vremenskom periodu.

Možete takođe da uzimate kazein uveče, pa će sporija apsorpija izgraditi mišiće dok spavate.

D.R.

*Najbolje savete o fitnesu, zdravlju, seksu, ishrani, stilu otkrijte na našoj Fejsbuk stranici >>> Men’s Health Srbija

*Zapratite Men’s Health Srbija i na Instagramu >>> https://www.instagram.com/menshealthsrbija/


Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *