Efikasno mršavljenje: 8 načina da drastično smanjite unos (praznih) kalorija - Men`s Health

Efikasno mršavljenje: 8 načina da drastično smanjite unos (praznih) kalorija

Nekoliko stotina kalorija iz brze hrane utiču na vaše telo drugačije nego isti broj kalorija iz namirnica drugog porekla. Statistike su pokazale da ljudi koji su dodali 500 kalorija kikirikija dnevno u svoju ishranu nisu dobili na kilaži, a njihov nivo triglicerida je opao za 24 procenta.

Uvrežena teorija da nas hrana bogata zdravim mastima i proteinima čini više sitima pa zbog toga jedemo manje nije potpuno tačna. Naime, hrana bogata proteinima ubzava naš digestivni metabolizam pa tako trošimo više kalorija, dok sa druge strane hrana bogata vlaknima bez obzira na broj kalorija uglavnom ostaje neapsorbovan.

“Najbolji način da proverite šta će vas učiniti sitim, 300 kalorija u vidu jabukovog soka ili 300 grama jabuka” kaže autor studije o uticaju kalorija Ričard Mates sa Univerziteta Perdju. Ova vrsta testova je važna da sami procenite šta vam pomaže u slučaju skidanja kilograma i sveukupnog zdravlja. Ovo je lista od 8 zanimljivih predloga koje bi trebalo da probate.

Pogledajte i “Zdrava” hrana koju bi trebalo da izbegavate

JEDITE VOĆE

Jedna čaša soka od pomorandže sadrži 110 kalorija, 23 grama šećera i nimalo vlakana. U jednoj pomorandži ima 62 kalorije, 12 grama šećera i 3 grama vlakana, a uz sve to voće usporava nalet šećera u krvotok i tako apsorbuje manji broj kalorija. Konzumiranje svežeg voća umesto sokova smanjuje i rizik od dijabetesa za čitavih 26 procenata.

ORAŠASTI PLODOVI UMESTO GRICKALICA

Umesto što u slobodno vreme jedete grickalice, bolja opcija su orašasti plodovi. Za razliku od obrađene hrane, sveži orašasti plodovi pomažu u skidanju kilograma. Jedna studija objavljena u magazinu Journal of Nutrition otkrila je vezu između konzumacije ovih namirnica i boljeg indeksa telesne mase. Takođe je potvrđeno da orašasti plodovi smanjuju rizik od gojaznosti u periodu od 8 godina za razliku od onih koji uopšte ne konzumiraju ovu vrstu namirnica.

Saznajte i Prirodan način da pobedite visok pritisak!

SVEŽE NAMIRNICE

Opšte poznata stvar je da je sveža i neobrađena hrana najzdravija za naše telo. Korisna je i za vašu vitku liniju. Japanski istraživači su otkrili da konzumiranje hrane koja zahteva više žvakanja, ima značajan uticaj na vitkost našeg tela za razliku od obrađene hrane koja se brzo žvaće. U praksi to znači, odrezak umesto burgera i sveže voće i povrće umesto smoothi napitaka.

Pročitajte i  6 zdravih napitaka za čišćenje organizma

UMERENO SA ALKOHOLOM

Dugotrajne studije su pokazale da umereno konzumiranje alkohola (jedno piće dnevno) utiče pozitivno na regulisanje telesne težine. Međutim, ključna stvar je umerenost, jer u protivnom alkohol će uticati na formiranje viška kilograma. Alkohol sadrži sedam kalorija po gramu za razliku od ugljenih hidrata i proteina, ali se zato mnogo brže razgrađuje u telu. Ali ako preterate sa alkoholom vaš organizam će se boriti sa njim satima i tako usporiti varenje. Nakon koje čašice više tokom noći, narednog dana ćete imati i veći osećaj gladi, što vam sigurno neće pomoći u nameri da ostanete u formi.

KUVAJTE

Kuvanjem sopstvenih obroka lako možete smanjiti unos nekoliko stotina kalorija po obroku i povećati nutritivni kvalitet obroka. U restoranima ne samo da se serviraju veće porcije, već su obroci bogati skrivenim mastima i šećerima koji povećavaju broj kalorija. Statistike su pokazale da prosečni obroci u restoranima sadrže 1,128 kalorija, što je gotovo polovina preporučenih dnevnih vrednosti. Nutricionisti savetuju uzimanje više obroka dnevno u formuli od 600 kalorija.

Otkrijte i Koliko je kalorično vaše omiljeno voće?

JEDITE UMERENIM TEMPOM

Brzo ubacivanje hrane nije samo nepristojno već utiče na to da jedete više kalorija. Istraživanja su pokazala da ljudi sa navikama brzog žvakanja u proseku unose 10 procenata kalorija više i da imaju manji osećaj satisfakcije nekon što pojedu obrok. Važno je jesti u umerenom tempu i ispijati vodu tokom obroka kako biste pokrenuli rad metabolizam.

OSAM SATI SNA

Manjak sna podstiče rad kortizola, hormona stresa koji povećava stvaranje masnih naslaga u telu. Takođe, konzumiraćete 300 kalorija dnevno više. Testiranja su pokazala da ljudi koji u proseku spavaju između 7 i 9 sati u proseku uzimaju 2,518 kalorija, dok su nakon prekida tog ritma spavanja uzimali 2,814 kalorija. Potrebno je minimum 7 sati sna tokom noći da bismo telu obezbedili dobar balans za ostatak dana.

Pogledajte i Kako potrošiti 3.000 kalorija?

VEŽBAJTE PRE DORUČKA

Odložite doručak dok ne završite trening. Umerenim vežbanjem pokrenućete proces topljenja masti ne samo u tom trenutku već i u ostatku dana. Studija objavljena u magazinu EBio Medicine otkrila je da ljudi koji koji vežbaju pre doručka troše između 260 i 280 kalorija tokom dana više od onih koji to ne rade.

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *