Zaštite krvotok - Men`s Health

Zaštite krvotok

BANANAMEN
Ako je verovati časopisu Neurology, jedna banana dnevno sprečava pojavljivanje ugrušaka u krvi. Ova voćka puna je kalijuma, koja opušta krvne sudove i pomaže da se iz vaše krvi otkloni kalijum koji može da izazove šlog.

OZNOJITE SE
Samo tri sata žestokog treninga nedeljno vam je dovoljno, da dobro ste čuli samo TRI SATA NEDELJNO. Prema istraživanju finskog Nacionalnog Instituta za zdravlje, umerene vežbe smanjile su šanse za srčani udar čak 14%.

BADEMI, ORASI, KIKIRIKI
Američki naučnici otkrili su da ukoliko unosite dovoljno magnezijuma, smanjićete rizik od razvoja metaboličkog sindroma, odnosno skupa faktora rizika za dobijanje srčanih oboljenja. Za dnevni unos magnezijuma pojedite 50gr nesoljenog kikirikija, badema ili indijskog oraha.
94
PRESKOČITE SO
Ukoliko ozbiljno solite vaša jela, mogli biste ponovo da promislite o ovom potezu. Prema Stroke Association, čak ne morate ni da solite mnogo svoja jela, dovoljno je da jedete dosta supa iz kesice, slanih grickalica i verovatno ste već premašili dnevnu potrebu organizma za ovim začinom.

NIJE BAŠ POJAS ZA SPASAVANJE
Prema istraživanju Nottingham University, muškarci čiji obim struka prevazilazi 94cm imaju duplo veću šansu da dobiju “srčku”. “Masne ćelije koje se skupljaju oko stomaka drugačije su od ostalih”, kaže autor studije profesor Entoni Barnet. “Hemikalije, koje ove ćelije ispuštaju, mogu da naruše insulinski sistem i da podignu rizik od moždanog udara, diabetesa i srčanih oboljenja.”

UPECAJTE SE
Naučnici sa Harvarda otkrili su da ukoliko želite da smanjite rizik od moždanog udara dovoljno da pojedete ribu bar jednom mesečno. “Omega-3 masne kiseline samnjuju trigliceride i LDL i tako ublažavaju pritisak sa vaših arterija”, kaže autor studije Ka He.

Pročitajte i  Tajna efikasnog mršavljenja: 3 načina da smršate bez brojanja kalorija i gladovanja

SMANJITE OPIJANJE
Jedno pivo dnevno čini čuda, ali konstanto opijanje možeda vas uništi. Prema još jednom Harvardskom istraživanju, teški alkoholičari imaju 42% veće šanse da dobiju moždani udar nego oni koji ne piju. Sigurna granica? Tri pića u periodu od 24 sata.

NESTANITE U DIMU
Ako i dalje pušite, stvarno bi trebalo da prestanete. Pušenjem podstičete skupljanje masnih naslaga u zidovim arterija. Komadi oviih naslaga mogu da se otkinu i blokiraju dotok krvi u mozak, ali ako prekinete sada, možete da dođete u kategoriju sa nepušačima za nekih pet godina.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *