5 načina da pobedite prazničnu depresiju - Men`s Health

5 načina da pobedite prazničnu depresiju

U vreme praznika se mnogi ljudi osećaju naprosto loše i skloni su istovremenoj euforji, nostalgiji,strahu, panici i stresu. Praznična euforija često ima suprotan efekat, pa kod ljudi izaziva različita nelagodna osećanja, koje oni zapravo osećaju već neko vreme, ali ih vešto potiskuju što eskalira u danima praznika.

Ako primetite da su ljudi u vašoj okolini umorni, razdražljivi, anksiozni i imaju manjak apetita, znajte da ih je praznična “depresija” uhvatila pod svoje i da su možda tužni zbog gubitka drage osobe, usamljeni jer nemaju partnera ili uplašeni zbog neizvesne budućnosti.

Ljudi koji su depresivni tokom praznika će najčešće potpuno izbaciti ideju o slavlju i kompletnoj prazničnoj atmosferi. 

Vreme bogatih prazničnih trpeza: Ostanite vitki, a budite siti

Ukoliko ste kod sebe ili dragih ljudi zapazili simptome “praznične depresije”, evo načina da je prebrodite:

ZDRAVA HRANA

Kada se osećaju loše, neki ljudi izlaz traže u hrani i alkoholu. Tokom stresnih situacija vašem telu će biti neophodni zdravi sastojci iz hrane. U ishranu ubacite zdrave namirnice, pijte dovoljno vode i sa vremena na vreme prehranu pojačajte multivitaminima.

Dvejn Džonson ima poruku za sve koji se bore s depresijom

OPUSTITE SE

Osećaj anksioznosti će negativno uticati na vaše zdravlje u globalu. Pronađite vreme da svakog dana uživate u pravoj relaksaciji. Pritom ne mislimo na višečasovno sedenje ispred televizora ili kompjutera, već na vežbe dubokog disanja ili nekog oblika meditacije. Tako ćete regenerisati stanje svog tela ali i uma.

Saznajte i Isklešite savršeno telo pre praznika! (VIDEO)

KREĆITE SE

Vežbanje je odličan način da se oslobodite nagomilanog stresa. Uz to što ćete se rešiti depresije i stresa, sprečićete gomilanje kilograma za vreme praznika i ostaćete u top formi.

Pročitajte i  Domaći lek za herpes na usnama

PIŠITE O SVOJIM OSEĆANJIMA

Pisanje dnevnika o tome kako se osećate može da vam pomogne mnogo više nego što mislite. Analizirajući misli i refleksije vašeg raspoloženja tokom praznika, spoznaćete prave razloge vašeg mogućeg neraspoloženja, a samim tim znaćete na kojim stvarima trebate da radite i šta da promenite.

RAZGOVOR SA PSIHOLOGOM

Ako duže vreme nakon praznika osećate tugu, teskobu i melanholiju, nemojte se libiti da odete kod psihologa na razgovor. On će vam na profesionalan način i razgovorom pomoći da kanališete svoje emocije i da se što pre rešite nelagodnih osećanja. 

5 suplemenata koji će vam olakšati predstojeće praznike

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *