6 zdravstvenih saveta za vikend ratnike - Men`s Health

6 zdravstvenih saveta za vikend ratnike

Vikend-sportovi i avanture na otvorenom kao što su timski sportovi, pešačenja, plivanje i skijanje su dobri kako za um tako i za telo. Vaša vredno zarađena vikend rekreacija dodatno će vam poboljšati raspoloženje, smanjiti stres, ojačati mišiće i krvotok a takođe je i dobar društveni izlet.

RIZICI VIKEND RATNIKA
Ali, fizička rekreacija samo preko vikenda ima i svoje rizike. Naizmenične vežbe brzo povećavaju opasnost od istezanja mišića ili pucanja ligamenata. Zglobovi se mogu lako povrediti ako izostane pravilno zagrevanje tokom nedelje.

Ponovne stresne povrede poput plantarnog fascitisa ili naprslina cevanice mogu vas naterati da se držite hodanja nedeljama.
Preskakanje vežbi preko nedelje čini mišiće krutim i slabo razrađenim za performanse tokom vikenda, tako da ćete se mnogo lakše povrediti tokom vežbanja.
Srećom, malo pripreme puno znači. Možete odmah početi da planirate svoje obaveze preko nedelje da bi zasjali pri svojim vikend aktivnostima. Evo šest jednostavnih saveta koji mogu učiniti vaše vikend vežbe boljim, bezbednijim i zabavnijim.

POSEGNITE PREMA NEBU
Istezanje uvek treba da bude prvi korak u zagrevanju. Osnovno istezanje vam omogućava da pripremite mišiće za vežbanje, sprečavajući povrede. Naprednije vežbe istezanja pout joge i pilatesa dodatno poboljšavaju vašu snagu, ravnotežu, snagu leđa i kondiciju kičme.

Možete profitirati od istezanja čak iako niste u mogućnosti da vežbate redovno: posvetite petnaestak minuta istezanju nekoliko puta nedeljno. Istežite se pre bilo kakve naporne atletske aktivnosti, preko vikenda takođe. Radi raznovrsnosti, pokušajte onlajn joga vežbe. Osećaćete se bolje tokom nedeljnih aktivnosti, kao i ostatka nedelje.

DIZANJE TEGOVA
Vežbanje snage je od suštinskog značaja za izgradnju izdržljivosti Vikend Ratnika. Mišićima treba trening otpornosti da bi funkcionisali punim kapacitetom. Kombinujte lakše tegove sa različitim brojem dizanja da bi pripremili mišiće za aktivnosti za koje je potrebna izdržljivost, poput pešačenja ili trčanja.

Ako želite da povećate snagu i građu, postepeno radite sa težim i težim tegovima sa manjim brojem dizanja. Kada radite sa težim tegovima, ne zaboravite da se odmarate i zadate sebi tempo.

ZNAJTE KONDICIJU
Mnogi od nas su vikend ratnici iz nužde, ne izbora – naše obaveze jednostavno ne dozvoljavaju puno vremena za treniranje tokom nedelje. Ali ako možete naći vremena za makar malo jednostavnih aerobik vežbi, primetićete ogromnu promenu i u vašim performansama za vikend i u svakodnevnoj količini energije.
Aktivnosti kao što su džoging, pešačenje, akva-terapija, tai či, joga i veslanje su laki, nenaporni načini da se poboljša krvotok, spreče oštećenja hrskavica i zglobova dok vam telo troši kalorije.

Pročitajte i  Borba za svaku dlaku

Za atlete koje preferiraju organizovane aktivnosti, časovi ili sekundarni sport je idealni način da se vežba za aktivnosti preko vikenda. Časovi aerobika, fitnesa, golfa, tenisa i biciklizma vam mogu pomoći da podignete nivo fizičke spreme dok istovremeno omogućavaju dobar unakrsni trening mnoštva mišića istovremeno.
Ponekad čak i proverene vežbe kao što je trčanje mogu izazvati bol u kolenima, te nemojte izbegavati da smanjite pritisak koristeći sobni trenažer ili plivanje u bazenu umesto toga.

DA LI STE REKLI “DODACI ISHRANI”?
Od Omege 3 do glukozamina do antioksidanata do vitamina D, ispravna ishrana i dodaci ishrani mogu napraviti veliku razliku u vašem sportskom učinku i vašem opštem zdravlju. Uvek se posavetujte s lekarom, koji može pomoći vašem zdravlju prepisujući vam odgovarajuće dodatke.

Zapamtite, zdrava ishrana, uključujući odgovarajući unos tečnosti, od suštinske je važnosti za sve atlete, i za profesionalce i za vikend ratnike.

SREĆNA STOPALA SU ZDRAVA STOPALA
Dobra ergonomija, postava i čak materijal vaše obuće može poboljšati ili uništiti vaš način vežbanja. Poslušajte profesionalne atlete, koji kombinuju mehaniku svog vežbanja sa posebnim pomagalima, odgovarajućim patikama, i ispravnom mehanikom tela.

Razmislite o nekoliko treninga sa profesionalnim trenerom sporta koji izaberete. Takođe, razmislite o traženju saveta o ulošcima za obuću, posebno ako trpite bol u stopalima. Ulaganje u odgovarajuću obuću je ulaganje u vaše dugotrajno ortopedsko zdravlje.

FAKTOR ZABAVE
Najvažnije je da shvatite da vežbanje treba da bude zabavno! Ovo ponajviše važi za vaše vežbe tokom vikenda, ali zabava ne mora da se završi u nedelju uveče. Mnogo je lakše održavati kondiciju ako zaista uživate i radujete se vežbanju.

Bilo kakva fizička aktivnost je bolja no nikakva, i stalne lagane vežbe će pomoći vašem telu da se pripremi za teške nedeljne napore. Ako možete da se krećete, istežete, i zabavljate tokom nedelje, postići ćete nove nivoe napretka veoma brzo.

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *