Prevencija srčanog udara - Men`s Health

Prevencija srčanog udara

Naučnici u Italiji otkrili su da osobe koje u mirovanju ima ju više od 70 srčanih otkucaja u minuti, imaju povećan rizik od infarkta za bar 78%. Poslušajte savete koji će vam pomoći da snizite brzinu srčanog rada i sačuvate najvažniju pumpu u organizmu.

OJAČAJTE SRCE
Nemojte lagano da džogirate, trčite brzo. “Vežbanje povećava efikasnost srčane pumpe i tako smanjuje broj otkucaja potrebnih da bi se održala cirkulacija,” kaže dr Džon Elefteriades, šef kardiotorakalne hirurgije na Jejl Univerzitetu. Upražnjavanje intervalnog treninga (trening u kome se periodi intenzivne fizičke aktivnosti smenjuju sa periodima odmora, ili lake aktivnosti) dovodi do povećanja udarnog volumena srca (količina krvi koju srce ispumpa pri svakoj kontrakciji) za oko 10%. Pri sporijem trčanju bez promene intenziteta udarni volumen se ne povećava, otkriva istraživanje koje je sproveo Koledž za sportsku medicinu. Pokušajte i vi: trčite brzo 4 minuta, tako da dostignete 90% maksimalnog broja srčanih otkucaja, a zatim usporite 3 minuta, tako da držite srčane otkucaje na 70%. Ponovite ovu vežbu tri puta i radite je tri puta nedeljno, kao što su radili učesnici navedenog istraživanja. Pri tome bi bilo dobro da koristite merač srčane frekvencije.

RAZMENITE I MASAŽU
Redovne masa že usporavaju srčani rad. “Različite tehnike relaksacije smanjuju lučenje adrenalina i noradrenalina, stres hormo na koje telo oslobađa kada se nađemo u opasnosti, a koji ubrzavaju srca ni ritam”, kaže dr Atman P. Šah, asistent na UCLA. Jedna britanska studija iz 2007. godine, otkrila je da su osobe koje su išle na jednočasovnu masažu stopala, imale za oko 8 otkucaja manju srčanu frekvenciju nakon masaže, u odnosu na svoj uobičajeni srčani ritam.

OBEZBEDITE DOBAR SAN
U jednoj australijskoj studiji, naučnici su koristili zvuke da bi budili ispitanike više puta tokom noći. Prosečan skok srčane frekvencije prilikom svakog buđenja je iznosio 13 otkucaja u minutu. Za mirnije noći, koristite čepove za uši.

Pročitajte i  Neverovatni rezultati: Nova studija otkriva kako nastaje tumor

NE TRPITE AKO VAM SE IDE U WC
Ako stvarno morate, onda morate i ne suzdržavajte se. Tajvanski naučnici su ispitivali 40 osoba sa ranim oboljenjem srca i pri tome otkrili da stres od pune mokraćne bešike u proseku ubrzava srčani ritam za 9 otkucaja u minutu. Širenje bešike izaziva aktiviranje simpatičkog nervnog sistema. Ovo dovodi do sužava nja koronarnih krvnih sudova i ubrzanja srčanog rada, što može povećati rizik od srčanog udara.

UZIMAJTE RIBLJE ULJE
U istraživanju sa UCLA, utvrđeno je da je kod osoba koje su svakodnevno uzimale gram ribljeg ulja u obliku kapsula, došlo do prosečnog smanjenja srčane frekvencije za 6 otkucaja u minutu, i to za samo 2 nedelje. Riblje ulje poboljšava reakciju srca na parasimpatičke stimuluse koji usporavaju srčani ritam, kaže dr sci. Dariuš Mozafarian, kardiolog sa Harvarda.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *