Kako sniziti nivo holesterola? - Men`s Health

Kako sniziti nivo holesterola?

Ukoliko ih uvedete na vreme, ove promene vam mogu pomoći da se držite podalje od lekova. Ukoliko promenite način života tek pošto vam lekar utvrdi visok nivo holesterola i propiše medikamente, ove promene će sigurno poboljšati njihovo dejstvo.

Saznajte i Ove namirnice će vam smanjiti holesterol

JEDITE NAMIRNICE KOJE SU DOBRE ZA SRCE

  • Izaberite zdravije masti! Zasićene masti, koje se pre svega nalaze u crvenom mesu i mlečnim proizvodima, podići će nivo vašeg holesterola (pogotovo lošeg). Glavno pravilo je da morate da unosite manje od 7 procenata dnevnog unosa kalorija od zasićenih masti. Izaberite manje masno meso, mlečne proizvode sa manjim procentom masnoća i monozasićenih masti.
  • Eliminišite trans masti koje se uglavnom nalaze u prženoj hrani i namirnicama poput kolačića, krekera i grickalica.
  • Jedite namirnice bogateOmega-3 masnim kiselinama. One ne utiču na loš holesterol, a deluju blagotvorno na zdravlje.
  • Povećajte unos rastvorljivih vlakana, koje ćete dobiti u ovsenim pahuljicama, voću, povrću, sočivu i pasulju
  • Dodajte whey protein – jedan od dva proteina koja se nalaze u mlečnim proizvodima (drugi je kazein). Studije su pokazale da whey protein kao suplement snižava svekupni nivo holesterola

Saznajte i 5 najboljih namirnica za vaše srce

VEŽBAJTE VIŠE PUTA NEDELJNO I POVEĆAJTE FIZIČKU AKTIVNOST

Vežbanje poboljšava holesterol, pa čak i umerena fizička aktivnost može da poveća nivo dobrog holesterola.

Otkrijte kombinaciju koja čisti kožu i reguliše holesterol

Konsultujte se sa lekarom i vežbajte najmanje 30 minuta dnevno.

Dodavanje fizičke aktivnosti, makar i samo u intervalima od po 10 minuta u toku dana, mogu da vam pomognu da smršate.

Imamo nekoliko ideja za vas:

  • prošetajte u toku pauze za ručak na poslu
  • idite biciklom na posao
  • plivajte
  • igrajte omiljeni sport
Pročitajte i  Ova hrana će vam pomoći da lepše i brže pocrnite

OSTAVITE CIGARETE

Prestanak pušenja će poboljšati nivo dobrog holesterola, ali to nije sve.

Pročitajte i 7 trikova uz pomoć kojih ćete lakše ostaviti cigarete

U roku od 20 minuta od prestanka pušenja, vaš krvni pritisak i otkucaji srca će se smanjiti. U roku od jedne godine, smanjićete rizik od srčanih oboljenja upola u odnosu na pušače, a 15 godina otkako ostavite cigarete, vaš rizik od srčanih oboljenja će biti smanjen i skoro izjednačen sa nepušačima.

SMRŠAJTE

Samo nekoliko kilograma viška mogu da budu povezani sa visokim holesterolom, a gubitak samo 5 do 10 procenata vaše ukupne težine može da poboljša nivo vašeg holesterola.

Pročitajte i 6 saveta za mršavljenje

UMERENO KONZUMIRAJTE ALKOHOLA

Umereno konzumiranje alkohola je povezano sa visokim nivoom dobrog holesterola, ali ovo ne važi za ljude koji uopšte ne piju alkohol.

Dakle, ako pijete alkohol, onda je neophodno da ga konzumirate u umerenim količinama. Zdravim starijim osobama preko 65 godina se preporučuje jedno alkoholno piće dnevno, a mlađima od 65 godina dva alkoholna pića dnevno.

Saznajte i 7 stvari koje će vas naterati da smesta popijete pivo (GIF)

A.J.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *