6 načina da zaustavite prekomerno znojenje - Men`s Health

6 načina da zaustavite prekomerno znojenje

Ležite na benču, dižete šipku, osećate kako vam mišići gore i kapi znoja se slivaju niz vaše udove… Ponosni ste, zar ne?

Međutim, dva tuširanja kasnije, na prijatnoj temperaturi sedite pored devojke koja vam se dopada i ponovo osećate kapi znoja kako klize niz leđa. Neprijatno vam je i da pokušate da je zagrlite jer niste sigurni šta će se dogoditi kad podignete ruku. To vas čini još nervoznijim i znojite se još više.

Saznajte: Šta kad nastavljate da se znojite nakon treninga

Verovali ili ne, ovo je češći problem nego što mislite i mnogo muškarca se zbog nepravilne ishrane i pogrešnih izbora često nađe u ovom problemu.

Šta činiti?

IZBEGAVAJTE ZAČINJENU HRANU I KOFEIN

Jaka kafa i snažni začini mogui dodatno stimulisati znojne žlezde. Naime, kofein i ljuta hrana aktiviraju acetilholin, neurotransmiter centralnog i perifernog nervnog sistema. Ukoliko je acetilholin previše aktiviran, dolazi do prekomernog znojenja, pa je vaša polazna tačka ka prijatnijem mirisu potpuna promena ishrane.

Pročitajte: Začinjena hrana – da ili ne?

PREVENTIVA NOĆU

Noću se najmanje znojimo, tako da će aktivni sastojci antiperspiranata više ući u pore kože i blokirati neprijatne mirise ujutro. Dakle, poželjno je da pre spavanja nanesete dezodorans (u nešto manjoj količini kako biste koži ipak omogućili da diše). Naravno, ponovite to i nakon jutarnjeg tuširanja.

DOBRE NAVIKE

Čovek ima, u proseku, od dva do četiri miliona znojnih žlezda koje rade kao sistem hlađenja organizma i štite nas od pregrevanja. Naše ruke, stopala, lice, leđa, grudi i prepone sadrže veliku koncentraciju znojnih žlezdi, tako da nanošenje antiperspiranata na ove delove tela može pomoći da ostanete suvi.

Izbegavajte da prskate osetljive delove tela kao što su lice i genitalije.

Doživeti stotu: 10 navika ljudi koji žive duže od proseka

REŠITE SE STRESA

Osim nepodnošljivih temperatura i napornih treninga, uzmite u obzir i emocionalni faktor. Dobro je poznato koliko stres utiče na znojenje, pa bi, ukoliko ste često u stresnim situacijama, trebalo da počnete da primenjujete tehnike koje će smanjiti vašu nervozu, poput dubokog disanja i meditacije.

MEĐUTIM…

Ako nijedna od ovih strategija ne pomogne u dovoljnoj meri, obavezno se obratite lekaru.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *