9 najmoćnijih biljnih suplemenata - Men`s Health

9 najmoćnijih biljnih suplemenata

RODIOLA ROSEA

Rodiola rosea je biljka koja raste u planinskim regijama iznad 7.500 metara. Ova biljka je deo tradicionalne kineske medicine već dugo vremena, a popularna je i u Rusiji i u skandinavskim zemljama.

Ova biljka se konzumira kao lek za mnoge medicinske probleme poput karcinoma, anksioznosti, virusa, prehlade i migrena.

Pročitajte i Najbolji suplementi za masu su…

Rodiola rosea je poznata po tome što umanjuje umor, a postoje podaci da ova biljka pomaže u borbi protiv depresije i stresa.

Kada kupujete rodiolu roseu, potrudite se da ima najmanje 3 procenta rozavina i 1 procenat salirozida. Kako biste dobili najbolje benefite Rodiole, uzimajte 500 mg ovog ekstrakta dnevno.

VITAMIN D

Vitamin D je jedan od 24 mikronutrijenata, koji su esencijalni za ljudsko postojanje. Jedan od najvećih prirodnih izvora vitamina D je sunce, a može se pronaći i u jajima i ribi. Suplementi ovog vitamina su vam potrebni jedino ukoliko ne konzumirate dovoljno namirnice s ovim vitamninom ili ako niste previše izloženi suncu. Konzumiranje ovog vitamina može da poveća kognitivne funkcije,imunitet, jačinu kostiju i da redukuju rizik od karcinoma i srčanih oboljenja.

Problem sa erekcijom? Možda imaš nedostatak ovog vitamina

Doza od 1000 do 2000 IU vitamina D je idealna.

VITAMIN K

Vitamin K je esencijalan i često potcenjen vitamin. Naučnici su otkrili da ovaj vitamin igra važnu ulogu kod koagulacije krvi, a može se naći u lisnatom zelenom povrću, kao što su kelj, spanać, potom i u senfu, blitvi i peršunu.

Saznajte i Povećavaju li suplementi rizik za nastanak raka testisa?

Suplement ovog vitamina je veoma važan za održavanje dobrog zdravlja kostiju, kao i za zdravu koagulaciju krvi. Ovaj vitamin možete da nađete u različitim oblicima, a suplement u obliku pilule garantuje adekvatnu dozu vitamina K.

BACOPA MONNIERI

Ova biljka vodi poreklo iz južne Indije i Australije. Bacopa monnieri predstavlja integralnu komponentu indijske ajuverdske medicine.

Ona je jedna od biljki koja je veoma važna za rad moždanih funkcija.Najuočljiviji benefit ove biljke je očuvanje memorativnih sposobnosti. Bacopa je takođe poznata po minornim benefitima kod ljudi koji pate od depresije ili anksioznosti. Kada kupujete bacopu, vodite računa o koncentraciji ekstrakta.

Klinička ispitaivanja pokazuju da je bacopa najefektnija kada kada je doza 300 mg, a  sadržaj bakozida 55 procenata. Bacopu je najbolje da konzumirate sa jelima, jer se tako najbolje apsorbuje i može da izazove bolove u stomaku i druge digestivne probleme ukoliko se pije na prazan stomak.

Otkrijte koje jedinjenje je novi kralj suplemenata

BERBERIN

Berberin je so, bogato organsko jedinjenje koje se nalazi u biljkama kao što su goldenseal, yellowroot i mak iz Kalifornije. Berberin je neverovatno dobar za regulisanje šećera u krvi, pa se preporučuje obolelima od dijabetesa.

Najbolje je da uzimate od 900 do 2.000 mg dnevno, raspodeljene u tri doze koje se uzimaju ubrzo nakon obroka.

Pročitajte i  5 namirnica koje sprečvaju opadanje kose

Saznajte i 5 najboljih suplemenata za muškarce

MELATONIN

Melatonin je hormon koji vaš mozak svakako proizvodi i koji vam pomaže da reguliše san. On se takođe nalazi i u nekim biljkama, poput pirinča, kukuruza, paradajza i kantariona.Melatonin je jedan od najvažnijih suplemenata koji su se pokazali dobrim za
poboljšanje kvaliteta sna i prepisuje se kao tretman od insomnije i drugih poremećaja u snu. Melatonin je takođe moćni antioksidant i takođe ima benefite i za zdravlje oka, zujanje u ušima i za poboljšavanje raspoloženja.

Za pomoć oko sna, uzimajte dozu od 500 mcg i 5 mg neposredno pre spavanja.

OMEGA-3 MASNE KISELINE

Postoje tri tipa omega 3 masnih kiselina, a dva su pronađena u suplementima kao što su eikosapentenska kiselina i dokozaheksanska kiselina. Ove masti su prirodno mogu pronaći u ribi i ribljem ulju.

Saznajte i Sve o kreatinu

Potreban je balans omega tri i omega šest masnih kiselina kako biste bili zdravi. Problem je što većina proizvoda ima više omega 6 nego omega 3 masnih kiselina, pa je potrebno da uzimate i suplemente omega 3 masnih kiselina.

Ovaj suplement reguliše krvne sudove, redukuje nastanak plaka u krvnim sudovima i smanjuje rizik od dijabetesa i nekoliko vrsta karcinoma.

Jedan gram dnevno je idealna dnevna doza ovog suplementa. 

INOSITOL

Inositol je molekul koji je sličan glukozi, a kritičan je u ćelijoskoj signalizaciji. Prirodno se javlja u telu, ali je suplementacija neophodna iz više razloga.

Kada se uzima u velikim dozama, inosito se pokazao efektnim u tretmanu paničnih napada i anskioznosti, a takođe ima i antidepresivne efekte.

Otkrijte i 6 stvari koje niste znali o suplementima

Ako želite da se izborite sa anksioznošću i depresijom, uzimajte 14 do 18 grama suplementa u prahu ili 4 do 5 grama mekog gela.

KREATIN

Kreatin je prirodna organska kiselina koja pomaže snabdevanje energijom ćelije u telu. Najčešći prirodni izvor kreatina su čisto crveno meso i riba.

Kreatin se često uzima u prahu, kao suplement koji pomaže vašim mišićima prilikom treninarnja. Kreatin pomaže i poboljšava vašu snagu i moć, a takođe štiti vaše neurone i kardiovaskularno zdravlje, a takođe poboljšava i zdravlje mozga, kosti, mišića i jetre.

Doza od 0,66 grama po funti za prvu nedelju, praćena sa 5 grama dnevne doze predstavlja idealan bilans konzumiranja ovog suplementa. Kreatin monohidrat je najefektnija i najjeftinija forma kreatina.

KOFEIN

Kofein je kristalin alkaloid koji je pronađen u semenu, lišću i plodovima nekih biljaka. Njeni najčešći izvori su u zrnu kafe, čaju, bobicama guarane.

Saznajte i Moja doza kofeina

Svi znamo stimulativne efekte kofeina, koji povećavaju budnost. Ono što možda niste znali jeste da kofein može da ima koristi za anaerobne vežbe.

Uzimajte suplement kofeina u dozi od 100 mg za povećanu budnost, 200 mg za sagorevanje masnih naslaga i 500 mg za snagu i energiju.

Važno je da znate da kontinuirano uzimanje suplemenata kofeina dovodi do navikavanja organizma što vodi ka manjoj efektivnosti.

A.J.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *