Mentalni trening: 4 najbolje vežbe za vaš mozak - Men`s Health

Mentalni trening: 4 najbolje vežbe za vaš mozak

Vaš mozak je sposoban za neverovatne stvari. On se konstantno menja u zavisnosti od vaših navika i stila života i ponaša se kao mišić – što ga više koristite, biće snažniji. To nije metaforički: možete da trenirate delove tela, čineći ih većim i snažnijim.

Najvažniji deo kod održavanja jačine i sreće vašeg mozga jeste da ga hranite ispravno. Jedite mnogo visokokvalitetnih masti i hrane koja je bogata antioksidantima, koji se bore protiv upale.

Otkrijte i Kako brza hrana utiče na vaš mozak?

Pored ishrane, takođe je bitno da negujete navike koje će aktivirati vaše neurone svakog dana.

Predstavljamo vam nekoliko jednostavnih “vežbi”, koje će održati vaš mozak u kondiciji:

MOZAK U JUTARNJOJ ŠETNJI

Svetlost je moćna kao opijat, a ako je koristite na pravi način, povećaćete svoju energiju i fokus. Izlaganje plavoj svetlosti povećava aktivnost mozga i budnost više od jedne šoljice kafe. Plava svetlost takođeubrzava vreme reakcije i utiče na cirkadijalni ritam — unutrašnji sat koji kontroliše raspored spavanja.

Sunčevi zraci su puni ove svetlosti, pa za maksimalne benefite svakog jutra, pola sata nakon što ustanete, idite u šetnju od 15 minuta.

Velika doza sunca će pokrenuti vaš mozak, povećati budnost i pripremiti vas za početak dana.

Saznajte i Kako fitnesom usporiti starenje i sačuvati zdravlje mozga

UVEČE UŽIVAJTE U MRAKU

Plava svetlost je super ujutru i tokom dana, ali uveče može da izazove ozbiljne probleme. Budući da se pripremate za spavanje, dobro je da se manje izlažete plavoj svetlosti nakon zalaska sunca.

Nevolja je sa gedžetima, jer oni emituju veštačku plavu svetlost, koji suzbijaju produkciju melatonina i smanjuju kvalitet sna.

Stoga uveče izbegavajte laptop, kompjuter, lampe, telefone ili skinite program koji može da zameni plave zrake na vašem monitoru bezopasnim crvenim i žutim svetlom.

Pročitajte i  Povrćem protiv raka prostate

KRATKOTRAJNI POST

Drugi način da poboljšate rad mozga jeste kratkotrajni post. Ukoliko provedete nekoliko sati (npr. 16) bez hrane, videćete da će se dogoditi samo lepe stvari.

Pročitajte i Igrice za poboljšanje funkcije mozga

Pored toga što sagorevate masne naslage dok postite, vaše ćelije mozga postaju otporne na oštećenje od stresa. Post takođe povećava autofagiju, odnosno način na koji se mozak oslobađa od starih ili oštećenih ćelija i čini prostor za sveže nove ćelije.

Ukratko, preskakanje doručka ili večere s vremena na vreme, učiniće čuda za vaš mozak.

STRESIRAJTE MOZAK ISPROBAVANJEM NOVIH STVARI

Mozgovi pacova su šokantno slični ljudskom mozgu, a istraživanja na pacovima otkrivaju da u obogaćenom okruženju njihove ćelije mozga rastu i postaju snažnije, imaju bolju memoriju, da su bolji u učenju, da se brže oporavljaju od moždanog udara i da proizvode dosta BDNF-a, proteina koji promoviše osećanje blagostanja.

Bitno je da angažujete vaš mozak. Radite nešto uzbudljivo svakog dana: čitajte, plešite, slikajte, kuvajte, planinarite.

Saznajte i Zašto vaš mozak voli vežbanje

Zadajte mozgu nove izazove, nove veštine da usavrši i da uživa u novim zadovoljstvima.

A.J.

Inicijalizacija u toku...

1 thought on “Mentalni trening: 4 najbolje vežbe za vaš mozak

  1. Jedna banalna konstatacija,koja nije uzeta u obzir pri preporuci kratkotrajnog posta od16 sati a odnosi se na preskakanje vecere sto ometa san i pored svesti da je ponekad bolje preskocii.veceru.Mada je data mogucnost izbora u odlaganju dorucka so je sprovodivo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *