Sedmodnevni vodič za ubrzavanje metabolizma - Men`s Health

Sedmodnevni vodič za ubrzavanje metabolizma

Metabolizam je proces kojim telo razgrađuje hranu za proizvodnju energije. Kada si mlad, mišićna masa skladišti energiju i tako sprečava gojenje. Međutim, godinama, gubimo mišićnu masu i taložimo masti tamo gde ne želimo, najčešće na stomaku, bokovima, butinama.

Do četrdesete godine starosti, naš metabolizam se uspori oko pet procenata svakih deset godina, a rezultat je više kilograma.

Pročitajte i Da li brz metabolizam funkcioniše?

PRVI DAN: PROVERITE SVOJ METABOLIZAM

Za početak, morate da znate koliko kalorija dnevno je potrebno vašem organizmu, s obzirom na vaše godine, visinu, težinu i svakodnevne aktivnosti. To ćete saznati odlaskom kod nutricioniste ili na nekom od mnogobrojnih sajtova koji sadrže kalkulator kalorija.

DRUGI DAN: SMANJITE ISHRANU ZA 100 KALORIJA 

Kada drastično smanjite broj unetih kalorija, vaš organizam uključi alarm za paniku, signal gladi postaje jači i to, takođe, usporava vaš metabolizam. Zato smanjite broj kalorija samo za 100, za početak.

TREĆI DAN: DODAJTE PROTEINE 

Ako želite brži metabolizam jedite hranu bogatu proteinima, zato što naše telo sagoreva dvostruko više kalorija varenjem proteina nego što je to slučaj kada prerađuje ugljene-hidrate.

Saznajte i Kako da ubrzate metabolizam od ranog jutra?

Jedite makar dva riblja obroka u sedam dana, pre svega losos, list, tunu, pastrmku, skušu, jer sadrže omega 3 masne kiseline.

ČETVRTI DAN: JEDITE NA SVAKA TRI SATA 

Evo iznenađujuće činjenice o metabolizmu: ako jedete češće, vaš metabolizam će biti brži. To znači – tri obroka dnevno, plus dve zdrave užine. I ne zaboravite da jedete u roku od sat vremena nakon buđenje kako biste preduhitrili ulazak u zonu pregladnjivanja, u kojoj se jede više nego što nam je zaista potrebno.

Pridržavajte se (uvek kada je to moguće), sledećeg rasporeda:

  • Od 6 do 8: doručak
  • 10: užina (sveže voće ili povrće, sušeno voće, 10 badema, lešnika, oraha…)
  • Od 12 do 14: ručak
  • Od 15 do 17: užina (sveže voće ili povrće, sušeno voće, 10 badema, lešnika, oraha…)
  • Od 17 do 19: večera
  • Posle 20: nemojte jesti
Pročitajte i  OPREZNO S OMILJENIM NAPITKOM ZA MRŠAVLJENJE: 2 neželjena dejstva vode s limunom

Ne preskačite užine. Istraživanje je pokazalo da ljudi koji imaju užina od 200 kalorija tri puta dnevno, jedu manje u redovnim obrocima i imaju brži metabolizam.

Otkrijte i 8 namirnica koje ubrzavaju metabolizam

PETI DAN: PIJTE TRI HLADNA NAPITKA TOKOM DANA

Ledena kafa (bez šećera i mleka), hladni zeleni čaj ili hladna voda. Kafa i zeleni čaj sadrŽe i kofein, supstancu koja prirodno ubrzava metabolizam. Dodajte led i metabolizam će biti još brži. Hladna pića teraju telo da se ugreje, a to sagoreva više energije.

ŠESTI DAN: UZIMAJTE CINK 

Cink smanjuje osećaj glad tako što utiče na stvaranje leptina, ključnog hormona koji nas upozorava na to da smo puni, što znači da se nećemo prejedati. Kupite cink u pakovanju od 15 mg ili 12 mg, ili ga unosite kroz suplemente koji se prodaju kao multivitamini.

SEDMI DAN: VEŽBAJTE, KRATKO I INTENZIVNO 

Vežbanje od pola sata do 45 minuta dnevno, hodanje uzbrdo, brzi ples, čine da naš organizam brže sagoreva kalorije. Probajte sledeće vežbu: sedite na stolicu i naglo ustanite, ali ne koristite ruke. Umesto toga koristite mišiće nogu, pre svega gluteus. Ponovite nekoliko puta.

Pročitajte i Tri vežbe za brži metabolizam

SUPLEMENT L-ARGININ

Što se tiče ishrane, osim ribe, uvedite u vaš jelovnik i ovo: supelemetn L-arginin. To je amino kiselina koja pomaže u izgradnji mišića.

Uzmite jednu kapsulu dnevno.

LJUTE PAPRIKE

Ljute paprike, sveže ili kisele (ali ne pečene i u ulje). Kapsaicin u ljutim paprikama prži kalorije u nama. Probajte ih ujuturu, u kajgani.

EKSTRAT BELOG PASUJA

Ekstrat belog pasulja spečava ugljene hidrate da se apsorbuju u našem telu. Uzmite jednu tabletu svakoga dana pre glavnog obroka.

Pročitajte i 6 dodataka ishrani koji ubrzavaju metabolizam

Izvor: Mondo.rs

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *