Jednolična ili raznovrsna ishrana - šta je bolje? - Men`s Health

Jednolična ili raznovrsna ishrana – šta je bolje?

Najnovije istraživanja u Jornal of Nutrition otkrila je da su ljudi koji imaju jednoličan režim ishrane i uzak dijapazon namirnica manje zdravi od onih koji teže raznovrsnosti u ishrani.

Pročitajte i Ovo su osnovna pravila zdrave ishrane

ISTRAŽIVANJE

U studiji, učesnici koji su konzumirali širok spektar namirnica bili su u 21 procenat manjoj opasnosti da razviju metabolički sindom – širok dijapazon stanja sa povišenim krvnim pritiskom, povišenim šećerom u krvi i povećanim masnim naslagama u organizmu koji vode do srčanih oboljenja i dijabetesa – u odnosu na one koji se hrane jednolično.

Učesnici koji su imali raznovrsnu ishranu takođe su imali manji krvni pritisak i bolje proporcije struka.

MANJE RAZNOVRSNA ISHRANA TAKOĐE IMA BENEFITE

Ali zar dijete i određeni režimi ishrane ne propisuju konzumiranje istih namirnica? 

Saznajte i Tri obroka dnevno – dobar ili loš izbor?

Istraživanje je pokazalo da možete da izgubite kilograme čak iako zaista jedete manje raznovrsnu hranu.

Evo o čemu se radi: Ova studija je proučavala ljude koji su se zaglavili s namirnicama koje su im preporučene kao deo američkog vodiča za dijete, kao što su voće, povrće, žitarice s celim zrnom i mlečni proizvodi s manje procenta masti.

Međutim,starije studije su otkrile da konzumiranje istih obroka može da pomogne u mršavljenju kod ljudi koji su foksuirani na sve vrste namirnica, uključujući i namirnice s brezvrednim kalorijama i šećerom i nezdravim mastima.

Ipak, trud da izaberete sedam različitih voća ili povrća ili tri različite vrste žitarica s celim zrnom može da bude zamarajuće.

NAJBOLJI NAČIN DA SE HRANITE ZDRAVO I RAZNOVRSNO

Umesto toga, pokušajte da jedete sve glavne vrste namirnica – voće, povrće, žitarice,mlečne proizvode,čiste proteine i zdrave masti tokom većine dana.

Pročitajte i  Najuzbudljiviji Dan zaljubljenih ikad: 5 saveta za idealnu romantičnu večeru

Saznajte i Ovo su namirnice koje će vas duže držati sitim

Zatim tokom trajanja nedelje, odaberite dve različite vrste voća iz svake grupe, kao što su npr. banane i bobičasto voće, smeđi pirinač i kinoa kako biste imali raznovrsnu hranu.

A.J.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *