Rešite se nesanice pomoću ovih 7 trikova! - Men`s Health

Rešite se nesanice pomoću ovih 7 trikova!

UPALITE SAMO NAJSLABIJE SVETLO

Morate u wc-u da upalite samo najnužnije svetlo, jer se tako nećete razbuditi. Naime, svetlost deluje stimulišuće, jer ljudski mozak i telo interpretiraju svaku svetlost, bilo da je ona sunčeva ili od lampe, kao znak da se probude.

Pročitajte koju bolest može da izazove nesanica

ČITAJTE

Čitajte kako bi vam se oči umorile. Posegnite za knjigom ili časopisom koji vam je pri ruci. Ipak, izbegavajte uzbudljivo štivo poput trilera koje će vas stimulisati umesto da vas umiri. Pritom, pazite da se držite saveta pod brojem jedan, odnosno da ne čitate pod prejakim svetlom. Možete i zakačiti malu lampicu za čitanje na knjigu.

IZBEGAVAJTE MOBILNI, RAČUNAR I TV

Izbegavajte korišćenje mobilnog, računara ili gledanje TV-a, jer će vas svetlost koja dopire iz njih razbuditi. Vrtite li se bespomoćno po krevetu, probajte da se uspavate uz mentalnu vežbu u kojoj ćete planirati sledeći dan ili opuštajući vikend koji je pred vama.

LEZITE NA STRANI TELA NA KOJOJ NAJVIŠE VOLITE DA SPAVATE

Bilo da najradije spavate na leđima, na boku ili stomaku, pokušajte da ležite baš na toj strani tela. Budete li sedeli uspravno ili stajali duže vreme, organizam bi to mogao protumačiti kao znak da ostane budan. Želite li da se nečim okupirate kako biste opet zaspali, na primer čitajući knjigu, radite to ležeći.

Saznajte i Šta sve treba da znate o insomniji

NEMOJTE DA JEDETE

Mnogi ljudi pogreše kad odu nešto da gricnu misleći da će ih to uspavati. Međutim, konzumiranje hrane usred noći ima potpuno suprotan učinak. Štaviše, radite li to učestalije, telo se može navići i konstantno tražiti hranu tokom noći zbog čega biste se opet mogli da se budite.

Pročitajte i  Ovo je najlakši i najzabavniji način da se rešite stresa!

DUBOKO DIŠITE I OPUŠTAJTE MIŠIĆE

Probajte tehniku progresivne relaksacije u kojoj sami opuštate određene grupe mišića. Počnite s najvećim grupama mišića poput bedara i leđa, tako da usredotočite misli na te delove tela dišući duboko uz duge uzdahe i izdahe. Opuštanje završite relaksacijom mišića šaka i lica.

NE SPAVAJTE TOKOM DANA

Ako inače nemate naviku da popodnete odremate, nemojte to da radite ni kada se noću ne naspavate dovoljno, jer biste tako mogli da naviknete mozak da se noću budi i nadoknađuje san preko dana. 

Pročitajte i Idi, idi nesanice: Istine i laži o insomniji

Izvor: Zadovoljna.hr

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *