Umanjite negativne efekte sedenja ovim trikovima! - Men`s Health

Umanjite negativne efekte sedenja ovim trikovima!

Doktori sugerišu da je sedenje loše po zdravlje kao pušenje i da nismo ni svesni koliko se ono loše odražava na naše zdravlje.

Naučno je dokazano da ljudi koji sede više od osam sati dnevno imaju 15 procenta veću šansu od prerane smrti, a taj rizik se povećava na 40 procenata, ako sedite više od 11 sati dnevno.

Otkrijte zašto prekomerno sedenje ozbiljno ugrožava naše zdravlje

Na poslu sedimo i gledamo u kompjuterske ekrane, a sedimo i na kafi s društvom, u bioskopu, restoranu, a osećamo kako nemamo vremena da vežbamo.

Kako onda da budemo fit između posla, spavanja i društvenog života?

DOSADILO VAM JE VEŽBANJE? SAMO ŠETAJTE!

Naučnici su se dosetili jednostavnog trika da poništite negativne efekte sedenja, a to je šetnja.

Mnogi od nas ne pređu više od 3000 do 4000 koraka dnevno, ali ako se malo potrudimo i povećamo taj broj na nekoliko hiljada, uradićemo mnogo za zdravlje i liniju.

Pročitajte i Petominutna šetnja će očuvati vaše srce

ŠTA DA RADIMO DOK SMO NA POSLU?

Studije pokazuju da ako radimo u kancelariji, provedemo tri četvrtine sedeći, što je veoma loše, jer sedenje povećava rizik od kardiovaskularnih i srčanih oboljenja, gojaznosti, dijabetesa drugog tipa i nekoliko vrsti karcinoma. Takođe možete postati sklolni glavoboljama, umoru, bolu u vratu i donjem delu leđa.

Pročitajte i 10 vežbi koje možete izvesti i tokom radnog vremena

Prema istraživanjima, sedenje u kancelariji i neaktivnost je veoma loše čak iako redovno trenirate.

USTANITE NA SVAKIH POLA SATA I PROŠETAJTE

Promenite poziciju i ustanite na svakih 20 minuta do pola sata na po 30 sekundi.

Kratki predasi od sedenja će redukovati šećer u krvi i insulin.

Stajanje i šetanje povećava cirkulaciju i sagoreva više kalorija.

Pročitajte i  Unapredite svoju memoriju

KAKO POVEĆATI AKTIVNOST NA POSLU?

  • Ustanite da uzmete vodu
  • Podesite alarm na svakih 30 minuta da ustanete
  • Ustanite i pričajte s kolegama umesto što im šaljete mejl
  • Možete da šetate ili stojite dok ste na sastanku
  • Razmislite od visokom, stajaćem stolu
  • Ako možete da izađete napolje, još bolje, jer će svež vazduh da poboljša vaše ideje i proizvodnju vitamina D
  • Kada sedite, podesite stolicu da stoji uspravno i da pruža adekvatnu potporu vašem telu

A.J.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *