Koliko je bezbedno ići na trčanje za vreme pandemije? - Men`s Health

Koliko je bezbedno ići na trčanje za vreme pandemije?

Gotovo da nema one rutine iz svakodnevnog života na koju nije uticalo širenje COVID-19 virusa. Sve strožije mere koje uvode vlasti kako bismo se što pre vratili svom uobičajenom životu odnose se i na okupljanje – sada ne više od dve osobe.

Teretane su zatvorene, a zabranjeno je treniranje na spravama na otvorenom – u parkovima. Međutim, kada je u pitanju trčanje na otvorenom, šta onda?

Socijalno distanciranje podrazumeva redukovanje fizičkih kontakata sa drugim ljudima. U situacijama kada je neophodno – kao odlazak po namirnice, predlaže se distanca od najmanje 1,5m. Za sva ostala namerna ili nenamerna okupljanja, stručnjaci insistiraju da ih izbegavamo.

Pojam socijalnog distanciranja se često poistovećuje sa samoizolacijom, što je pogrešno. U drugom slučaju ste izolovani od svih, na određen broj dana i to u slučajevima ako ste pozitivni na virus, ukoliko ste bili u kontaktu sa nekim za koga je potvrđeno da je zaražen, ili ukoliko ste doputovali iz nekog od rizičnih područja.

U slučaju koji podrazumeva pridržavanje socijalnog distanciranja, smatra se bezbednim da odlazite na trčanje na otvorenom, ali uz pridržavanje određenih smernica.

Naprotiv, ohrabrujemo vas da idete na trčanje – jer je to dobro za vaše mentalno i fizičko stanje.

Birajte mesta na kojima ne očekujete da ima ljudi.

Na trčanje idite sami, ne u grupama.

Ukoliko naletite na druge ljude – držite se propisanog rastojanja.

Pravilno održavajte higijenu – još uvek nije sasvim izvesno koliko dugo virus može da preživi na različitim površinama, ali savetuje vam se da ukoliko odlazite na trčanje izbegavate da pijete vodu sa javnih česmi, da izbegavate dugmad na semaforima i perite ruke odmah po ulasku u kuću.

Pročitajte i  Najnovija istraživanja otkrivaju: Jedno jaje dnevno je sasvim u redu

Naravno – trčite onda kada nema zabrane slobode kretanja, ali to se podrazumeva.

Da li virus može da se prenese putem znoja?

Ako održavate propisanu distancu između sebe i nekog drugog trkača – nemate čega da se plašite.

Do sada je potvrđeno da se virus korona prenosi kapljičnim putem – kašljanjem ili kijanjem zaraženog, ili dodirivanjem kontaminiranih površina rukama, nakon čega, najčešće, nesvesno, dodirujemo lice, oči, usta ili nos.

Još uvek nema potvrđenih slučajeva o prenošenju virusa putem znoja, ali to ne znači da to nije moguće i da ne bi trebalo da se pridržavate mera opreza, potvrđenih od strane Svetske zdravstvene organizacije.

Trčanje: Saveti po fazama koji će vas bolje pripremiti za trku

Foto: Shutterstock

 

 

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *