6 načina da održavate mentalno zdravlje tokom samoizolacije - Men`s Health

6 načina da održavate mentalno zdravlje tokom samoizolacije

Socijalno distanciranje je od presudne važnosti za borbu protiv širenja COVID-19, ali nedostatak ove suštinske potrebe proizvodi značajan uticaj na mentalno zdravlje.
“Osećaj povezanosti sa drugima ima veliki uticaj na naše mentalno zdravlje, jer nam pripadnost i povezanost pružaju osećaj sigurnosti i samopouzdanja”, rekla je psiholog, Nensi Sokarno za Men’s Health. „Moguće je da imamo osećaj beznađa ili paranoje za vreme izolacije, posebno oni koji možda nemaju porodicu u svom okruženju ili ne održavaju kontakt sa porodicom tokom samoizolacije”.

Stres koji nastaje kao posledica globalne pandemije i rastuće nezaposlenosti doveli su do toga da je važnije nego ikada davati prioritet upravljanju mentalnim zdravljem.

“Anksiozni i depresivni simptomi mogu se pogoršati u ovom trenutku, jer se osećamo bespomoćno i izvan kontrole nad svojim spoljnim okruženjem”, kaže Sokarno.

SAVETI ZA ODRŽAVANJE DOBROG MENTALNOG ZDRAVLJA

1. Pridržavajte se rutine
Bez obzira da li radite od kuće ili ste trenutno bez posla, prilagodite se svojoj novoj svakodnevnici i struktuirajte svoju dnevnu rutinu.

Sokarno kaže da će vam ovo pružiti “osećaj produktivnosti i svrhovitosti”.

Ovo bi moglo uključivati jutarnju vežbu, ručak sa porodicom ili prijateljima uz pomoć video poziva i meditaciju ili čitanje uveče.

2. Vežbajte pažljivost
Da je ikad postojalo idealno vreme za meditaciju, to bi izgledalo ovako. Praćenjem vesti i zastrašujućim informacijama od prijatelja, oni koji se već bore sa anksioznošću, imaju tendenciju da krenu u katastrofalnu budućnost. Sokarno kaže da meditacija može pomoći da ostanete prizemljeni u sadašnjosti i upravljate tim stresnim odgovorom.

“Meditirajte i vežbajte pažljivost u trenutku, osvestite osećaj da ste u kontaktu sa svojim” sada “,” ona predlaže.

Nauka je čvrsta kada je u pitanju ova vežba pažnje, za koju je otkriveno da smanjuje anksioznost i depresiju, poboljšava pamćenje i koncentraciju i pronalazi više nivoa emocionalne ravnoteže. Istraživanje je otkrilo da redovna meditacija može ojačati parasimpatički nervni sistem, što zauzvrat smanjuje našu reakciju na stres i snižava kortizol. Ne znate odakle da počnete? Preuzmite aplikaciju poput Headspace, Calm, Smiling Mind ili Insight Timer koje vas mogu voditi kroz jednostavnu sesiju.

10 minuta igre sa ljubimcem – dovoljno za oslobađanje od stresa

3. Ostanite povezani
“To bi trebalo biti fizičko distanciranje, a ne socijalno distanciranje”, kaže Sorkano, “I dalje možemo ostati u kontaktu bez održavanja fizičkog kontakta.”

Pročitajte i  Menopauza kod muškaraca: simptomi i lečenje

Dok ostajete fizički odvojeni jedan od drugog, lako je podići telefon za poziv ili uspostaviti kontakt preko grupnih četova, kako biste ostali u kontaktu.

“Povežite se s prijateljima i porodicom putem različitih platformi za društvene mreže. Video pozivi sa prijateljima ili članovima porodice, dok svakodnevno obavljate svoje zadatke, može imati osećaj kao da ste oboje u istom čamcu i delite slična iskustva, “Kaže Sokarno.

4. Budite kreativni
“Uključite svoju kreativnost i inteligenciju kako biste podstakli uzbuđenje na drugačiji način od onog koji imaju stres i anksioznost”, kaže Sokarno.

Ovo može uključivati hobi ili uradi sam projekat poput rada sa drvetom, umetnosti, pisanja, muzike ili učenja jezika. Ako je Tik Tok tvoja stvar, sada je vrijeme za vežbanje plesnih pokreta!

5. Vežbajte samo-negu
Verovatno ste čuli kako vaša lepša polovina spominje izraz “samo-nega”, maska za lice, i to nisu samo tretmani lepote i kupanje. Mnogo je načina na koje muškarci mogu pokazati malo više ljubavi prema sebi, bilo da čitaju dobru knjigu, uče novu veštinu ili vode računa o svom telu.

“Samostalne rutine su važne u ovo vreme, iako ne idete nikuda, i dalje želite da se osećate dobro u sebi!” Kaže Sokarno.

Maska od gline nije nešto što je namenjeno, i prija, samo ženama.

6. Nastavite da se krećete
Značajna studija koju je vodio Institut “Crni pas” utvrdila je da male količine vežbanja, bez obzira na intenzitet, mogu pomoći u sprečavanju rauvoja depresije. Objavljeno u American Journal of Psychiatri, najvećem i najopsežnijem istraživanju takve vrste, otkrilo je da čak i jedan sat vežbanja svake nedelje – bilo da se radi o jednostavnoj šetnji ili treningu sa opterećenjem – može da poboljša mentalno zdravlje. Ako želite nešto novo da isprobate onda je vreme da probate jogu? Istraživanje je otkrilo da joga modulira sisteme reagovanja na stres, pomažući kod anksioznosti i depresije. Iako su teretane zatvorene, postoji mnogo lajv treninga na internetu, aplikacija i programa pomoću kojih ćete uspešno vežbati i od kuće.

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *