MH vodič za pobeđivanje loših navika (drugi deo): Pobedite želju za alkoholom - Men`s Health

MH vodič za pobeđivanje loših navika (drugi deo): Pobedite želju za alkoholom

Društvo je sve pijanije. Američki medicinski časopis „JAMA psihijatrija“ objavio je da je sindrom visokorizičnog napijanja skočio za 30 odsto (30 odsto!) između 2002. i 2013. Takođe, 27 odsto osoba starijih od 18 godina potvrdilo je da je učestvovalo u najmanje jednoj žestokoj pijanci tokom proteklog meseca, kaže američki Nacionalni institut za alkoholizam i zloupotrebu alkohola. Jake glavobolje. Nepokolebljiva žudnja za fast fudom. Pojačana gojaznost zbog pojačane žudnje za fast fudom..

ZNAK ZA UZBUNU

Prvo, obratite pažnju na svoje porodično stablo. Ukoliko članovi vaše porodice, uže ili šire, imaju istoriju sa zavisnošću od alkohola i droge, postoji mogućnost da ste i vi podložni povišenom riziku od razvijanja istog stanja, kaže dr Linda Ričer iz Centra za bolesti zavisnosti. 

Postoji još znakova da nije sve kako treba. Da li vam se desilo da otkažete planove jer biste radije ostali kod kuće i popili par piva sami? To je razlog za brigu. A ona navika još iz pedesetih da se na brzinu svaki dan nakon posla svrati u pab na pivo ili tri, jer bio je stresan dan? Eto još jednog. Nekoliko dana niste popili ništa i osećate nelagodu, ne možete da zaspite? To bi mogli biti klasični simptomi prekida konzumacije, odnosno skidanja sa alkohola. 

Obratite pažnju kakvu ulogu igra alkohol u ostalim segmentima vašeg života. „Ukoliko vam se čini da konzumiranje alkohola utiče na vaš posao, školu, odnose u porodici, a da vi nastavljate sa uzimanjem alkohola uprkos tome, onda ste verovatno duboko u problemu,“ kaže Ričerova. Srećom, postoje koraci koje možete preuzeti dok je još vreme. 

KAKO PRIKOČITI

Centar za kotrolu i prevenciju bolesti predlaže ograničavanje na dva pića dnevno (dva piva od 0,3l, od 5 odsto alkohola). Čak i ta količina bi mogla biti previše. Nedavna multinacionalna studija otkrila je da među 600.000 osoba koje trenutno piju, stopa smrtnosti veća je kod onih koji su pili više od pet ili šest pića nedeljno. Želite da smanjite?

„Napravite konkretan plan pre nego što izađete,“ savetuje Ričerova. „Odredite limit i dogovorite se sa sobom da ga nećete pregaziti.“ Koliko ste odgovorni zapravo? Recite prijatelju za svoj plan. Pokušajte da pijete sporije i manje: flaša od 0,3l umesto velikog točenog, manje vina, slabije piće. 

Ako ne možete da pijete sporije, niste u stanju da održite obećanje koje ste dali sebi ili prijatelju, ili vaša navika kontinuirano utiče na posao i odnose, verovatno biste morali da preduzmete ozbiljnije korake. Koristi od toga – kvalitetniji san, poboljšano opšte zdravstveno stanje – isuviše su velike da biste ih ispustili.

I DALJE SE BORITE?

Pročitajte i  Alkohol i kalorije

Potražite pomoć izvan sebe. Raspitajte se ko pruža takvu vrstu saveta i pomoći, koje opcije postoje (grupe, medikamenti, konsultacije), da li je privremeni ostanak u ustanovi potreban ili je dovoljno samo posećivanje zarad tretmana. Uvek se možete obratiti za savet i Institutu za mentalno zdravlje, gde vas mogu upoznati sa svim mogućnostima.

ZADACI

Proverite porodičnu istoriju.

Obratite pažnju da li su momenti konzumiranja alkohola povezani sa vašim emotivnim stanjem ili željom da pobegnete od nečega.

Napravite plan pred izlazak i podelite ga sa prijateljem.

Pijte manje (ne više od jednog pića dnevno, samo vikendom, itd).

15 meseci nije pio ni alkohol ni kafu: Evo kako se to odrazilo za njegov život i telo

Foto: Shutterstock

Tekst: Džošua St. Kler

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *