Pijte dovoljno vode, ostanite zdravi: 5 koraka do hidriranog organizma u kućnom režimu - Men`s Health

Pijte dovoljno vode, ostanite zdravi: 5 koraka do hidriranog organizma u kućnom režimu

Održavanje organizma hidriranim je jedna od ključnih pretpostavki zdravlja. Tačno je i da u kućnim uslovima ova zdrava navika nekako uvek izostane.

Pre nego što nastavite sa čitanjem – idite po čašu vode.

Potrebno je da znate koliko vode je neophodno da popijete

Prosek je između 1,5 i 2l, što je ekvivalentno između 8 do 10 čaša vode dnevno za odraslu osobu. Ovo se odnosi na stanja kada nema bolesti, odnosno preporuka je za zdrav organizam. Ukoliko u toku dana trenirate dosta, takođe, potrebno je da ovu preporuku prilagodite sebi, tj. situaciji, time što ćete uneti više od 2l vode.

Obratite pažnju na svoj urin

Karakteristike urina tačno pokazuju u kakvom stanju hidriranosti je vaš organizam. Ako je tamne boje, to je prvi jasan znak da ne pijete dovoljno vode. Urin svetložute boje je najzdraviji znak – jer ukazuje da ste dovoljno hidrirani. Gotovo providan urin je znak da ste uneli previše tečnosti i da bi trebalo da napravite malu pauzu.

Napomena: Iako je reč o nečemu što se izuzetno retko dešava, unos prevelike količine vode dovodi do mučnine, glavobolje ili povraćanja – što su posledice intoksikacije. Međutim, retko ko dođe do ovog stupnja. Osetićete pre nego što do toga dođe da ste popili dovoljno vode i tada se zaustavite.

Neka vam čaša ili flašica budu pri ruci

Ako previše vremena provodite sedeći dok radite, poželjno je da vam pri ruci uvek bude čaša ili, štaviše, flaša sa vodom. Tako ćete popiti više vode nego što biste mogli da pretpostavite. Manje napora ćete uložiti da biste ostvarili svoj cilj, koji se tiče unosa tečnosti.

Pročitajte i  Sportskim napicima do medalja: Šta piju olimpijski sportisti?

Učinite vodu privlačnijom

Mnogim ljudima je teško da piju velike količine vode zbog toga što voda nema ukus. I za ovo postoji rešenje – ako u vodu ubacite nekoliko komada isečenog voća ili neku aromatičnu biljku – ispijanje vode ima potencijal da vam postane pravo uživanje. Dodatna korist je, ako, na primer, ubacite nekoliko kriški limuna, vaša voda je obogaćena vitaminom C.

Pravilno menjajte

Istina je da nije voda jedini način da održite telo hidriranim, ali takođe, ne znači da ste izvršili pravilnu zamenu ukoliko ste umesto vode popili kafu. Čaj, s druge strane, može se smatrati prihvatljivom zamenom za čašu vode, jer nije diuretik.

Foto: Shutterstock

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *