Samoizolacija više nego karantin: Kako je uspešno preživeti? - Men`s Health

Samoizolacija više nego karantin: Kako je uspešno preživeti?

Čini se da se mnogo toga zaboravilo – i ovo se uglavnom odnosi na pribranost u kriznim situacijama i ljudskost – ne pokupovati sav toalet papir ili limun u obližnjem supermarketu.

Bilo kako bilo, karantin je ozbiljna mera kojom bi trebalo da zaštitimo i sebe i bližnje, a nekih smernica bi trebalo da se kolektivno podsetimo:

1. Ne napuštajte svoje mesto karantina

Ovo vam zvuči možda kao nešto bez mozga ali važno je da ne idete na posao, da ne koristite javni prevoz ili da se krećete po javim mestima. Ostanite u krugu svog karantina, vaša kuća, dvorište, prodavnica najbliža. Vreme u izolaciji može da se iskoristi na razne načine – filmovi, knjige za koje niste imali vremena, a želeli ste da ih pročitate ili učenje nečeg novog – ako smatrate da bi vam prijalo, postoji mnogo besplantnih kurseva, zašto i vi nakon izolacije ne biste izašli kao bolja verzija sebe?

2. Izbegavajte previše bliske kontakte sa svojim ukućanima

Bilo da je reč o cimerima ili članovima vaše porodice, trebalo bi da se trudite da držite neko odstojanje. Ako imate uslova, poželjno je da što više vremena provodite u odvojenim prostorijama, korisitite odvojena kupatila i slično, i slično. Naročito je važno da izbegavate blizak kontakt sa ljudima koji spadaju u visokorizične grupe – tu spadaju oni sa lošim imunitetom, stariji.

Nakon korišćenja dezinfikujte toalet/kupatilo za sobom i ne delite posuđe ili escajg sa drugima.

3. Kupujte po malo

Stručnjaci apeluju na sve da nema potrebe za gomilanjem namirnica ili dezinfekcionih sredstava, kao ni toalet papira. U redu je da povremeno odlazite do prodavnice i uzimate određenu količinu hrane, ali to svakako nisu zalihe za mesec dana. Setite se da postoje usamljeni stariji ljudi, koji pored toga što već spadaju u rizične grupe nisu u stanju da iz kupovine ponesu mnogo toga, i da zbog vas vrlo često ostaju bez ičega. Isto se odnosi na siromašne, ili ljude koji se jednostavno ne otimaju u nabavci. U redu je, da ako neko od vaših bližnjih već ide u nabavku, ortak ili komšija, da ih zamolite i da za vas kupe nekoliko potrepština.

Pročitajte i  Tri obroka dnevno - dobar ili loš izbor?

Ideje za obroke

Savetuje se da pri odabiru hrane u kupovini uzimate fermentisane proizvode, koji sadrže korisne bakterije koje će jačati vaš imuni sistem. Birajte hranu bogatu vitaminom C, kao i hranu bogatu proteinima, zbog toga što nedostatak proteina i aminokiselina u organizmu, takođe, slabi odgovore imunološkog sistema i jača osetljivost na patogene klice.

Za doručak, možete jesti na primer protein biljnog porekla, sa biljnim mlekom, za zdrave pripremu zdravih smutija – savetuje nutricionista Rik Hej. U smutiji dodajte neke od poznatih super-namirnica, akai bobice ili spirulinu ili smrznuto voće.

Kaša je dobar izbor, takođe. Obrok koji se brzo sprema, uz malo vode ili biljnog mlka. Što se tiče ručka, Rik preporučuje, za Men’s Health, konzerviranu hranu, supu iz kesice na biljnoj bazi, burgere od zamrznutog mesa ili smrznuto povrće.

4. Perite ruke dovoljno često

Perite ruke često i ispoštujte pravilno pranje – 30 sekundi, sa temeljnim pranjem svih delova šake u prstiju (i nokte). Perite ruke posle boravka na mestu na kom cirkulišu ljudi, posle kijanja ili kašljanja, posle toaleta..

5. Pratite simptome

Ako primetite da imate temperaturu, suv kašalj, suvo grlo i da otežano dišete, a boravite u kući obratite se dežurnoj službi. Važni je d aprijavite ukoliko ste negde putovali, ili bili u kontaktu sa nekim za koga potvrđeno znate da je oboleo od virusa.

Ako nemate baš sve navedene simptome, obratite se najbližem Domu zdravlja, zbog lekarskog pregleda. Kada već idete tamo, poželjno je da imate i koristite zaštitnu masku.

6. Možda i najvažnije – ostanite mentalno zdravi

Trenutna situacija je sama po sebi dovoljna da probudi anksioznost u ljudima, a tome doprinosi samo-izolacija. Najbolje što možete da uradite za sebe je da održavate nekakvu svoju dnevnu rutinu – obavezama i hobijima. Budite u kontaktu sa porodicom i prijateljima i ukoliko ste raspoloženi uradite neku seriju vežbi kod kuće.

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *