7 prirodnih načina da pojačate svoj imunitet - Men`s Health

7 prirodnih načina da pojačate svoj imunitet

Iscrpljeni imunitet i bolest nisu nepoznanica onima koji su navikli da vode užrbane živote, sa previše gustim rasporedom. Međutim, dok ležite onesposobljeni, trpe vaši ostali ciljevi (naredak u teretani, posao na čekanju – zarada na čekanju..).

Probajte ovih 7 prirodnih načina da poboljšate svoj imunitet i budete maksimalno produktivni:

1. Jedite više fermentisane hrane ili visoko-kvalitetne probiotike

Do 70% imuniteta potiče od zdravlja creva. Fermentisana hrana poput kefira, jogurta, kombuhe i kiselog kupusa, bogata je korisnim bakterijama.

Bakterije koje sadrže probiotici održavaju balans u crevima, jačaju imunološki sistem i pomažu resorpciju minerala koji su nam veoma značajni za organizam.

2. Ispitajte vitamin D u svom organizmu

Vitamin D je uključen u regulisanje imunološkog sistema. Istraživanja su pokazala da, kada postoje indikacije za to, uzimanje vitamina D u vidu suplemenata, može da pomogne jačanje imuniteta i sprečavanju bolesti. Ipak, važno je naglasiti da se najveće količine vitamina D dobijaju boravkom na suncu, a ne ishranom. Međutim, mnogi od nas imaju kancelarisjke poslove, koji ih sprečavaju da dobar deo dana provedu na suncu, a drugi se “kupaju” u kremama za sunčanje, koje blokiraju nastajanje vitamina.

3. Dodajte svojoj ishrani cink

Cink je važan za oporavak i razmnožavanje ćelija i to ga čini jednom od ključnih komponenata imunološkog sistema. U hranu bogatu cinkom spadaju – jagnjetina, govedina, orašasti plodovi, ostrige, semenke i kakao. Suplementi cinka su opcija, takođe, ali bi to trebalo da prvo prekontrolišete odlaskom kod doktora.

4. Spavanje, spavanje i spavanje

Značaj sna od 7 do 9 sati je nešto što se svakodnevno potcenjuje. Svega nekoliko noći oskudnog sna može znatno da ugrozi vaš odbrambeni sistem.

Zanimljivi i duhoviti mitovi o zdravlju

5. Kontrola stresa

Pod stresom hormoni, poput kortizola, nisu regulisani, što dalje ugrožava imunološki sistem. Trud koji ulažete svakodnevo u to učite da konrolišete stres, meditacijom, tehnikama disanja ili jogom, na primer, značajna su preventiva za nastanak raznih bolesti.

Pročitajte i  Dedpul ima duhovitu i vrlo poučnu poruku za sve nas!

6. Isprobajte lekovite gljive

Poznato je da neke gljive imaju izrazito antibakterisjko i antivirusno dejstvo. Neke od njih su reiši, šii take, maitake (zec gljiva), cordyceps sinesis, lisičarka, bukovača, trud.. Reč je o vrstama koje nećete naću u supermarketu, umesto njih dostupni su vam suplementi koji sadrže visoke koncentracije njihovih aktivnih čestica. Osim njihovog uticaja na imunitet, neke od njih poboljšavaju i zdravlje pluća regulišu šećer u krvi i utiču na stres.

7. Vitamin C

Citrusi, zeleno, lisnato povrće ili neki visokokvalitetni suplement vitamina C mogu da u velikoj meri utiču na imunitet i prevenciju bolesti.

Foto: Shutterstock

Izvor: Men’s Health

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *