Koliko je loše ako se ne istuširate posle treninga? - Men`s Health

Koliko je loše ako se ne istuširate posle treninga?

Nema mnogo toga dobrog kao što je osećaj posle treninga, kada se osećate nepobedivo – osećaj da ste uradili nešto odlično za svoje telo.

Jedini ubica te sreće je put do tuša, koji se čini kilometrima dug.

Ne postoji onaj koji se nije zapitao, makar jednom, da li je u redu da ovog puta preskoči taj korak, samo se presvuče i izađe napolje? Tehnički, da (pomalo, ali objasnićemo kako to). Ako ste posle treninga baš mokri od znoja, poželjno je da date svom telu vremena da se osuši i ohladi, pre nego što krenete na obavljanje sledećeg zadatka. I to, ne zbog neprijatnog mirisa koji se širi, već iz drugih razloga.

Tokom intenzivnog treninga, osetićete nalet toplote, koža postaje osetljivija na pordor bakterija, koje se ubrzano razvijaju na oznojenoj koži. Tuširanje će vas spasiti neželjenih posledica.

Opasnosti do kojih može doći ako se ne istuširate posle treninga

“Posle treninga se na površini kože nakupljaju znoj i “ulja” koja koža prirodno otpušta, kreirajući specifičan sloj “voska”. Ovo izaziva upalne procese na površini kože, stvarajući pogodno tlo za izbijanje bubuljica”, objašnjava pronalazač Dermatology and Laser Group, u Njujorku, Araš Akavan za Livestrong.

Takođe, postoji značajna razlika između ljudi koji češće treniraju na otvorenom (penjanje, biciklizam), u odnosu na one koji treniraju u zatvorenim prostorijama. Za te ljude je tuširanje od posebnog značaja, zbog toga što oni na ovaj način spiraju prašinu i toksine iz spoljašnje sredine, koji su se zalepili za kožu.

Nosite isti veš dva dana? Evo šta može da vam se desi

Ako vam izbegavanje tuširanja nakon treninga preraste u naviku, i posledice mogu da budu ozbiljnije, odnosno da sve preraste u infekciju. Poznato je da se gljivice lako i brzo razvijaju u vlažnim i toplim sredinama, a takva sredina se formira između vaše odeće i tela. S tim u vezi, napominjemo da je važno da perete odeću koju nosite na treninge, između oblačenja. Ako prljavštinu sa prethodnog treninga vratite u dodir sa telom, to može da dovede do ipalnih procesa – folikulitisa (upale korena dlake) i pojave akni.

Pročitajte i  Da li je trčanje ultramaratona zaista loše za zdravlje?

Šta da radite ako nemate vremena za tuširanje

Dajte svom telu makar 15 minuta da se ohladi od glavnog dela treninga. Doktor Šarma, savetuje da radite lagane vežbe istezanja i da se re-hidrirate, dok telo ne vrati regularnu temperaturu i puls. Ako se desi da baš nemate vremena za ovaj proces (što je u redu, ako se ne dešava previše često), nećete imati ozbiljne posledice po zdravlje, ali se u tom slučaju oslonite na podršku vlažnim maramicama, pranje ruku toplom vodom i sapunom, naprskajte dezodorans i presvucite se u čistu odeću. Važno je da se, ipak, potrudite da se istuširate u narednih 12-24 sata.

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *