Kako primena uložaka za stopalo utiče na intenzitet trčanja? - Men`s Health

Kako primena uložaka za stopalo utiče na intenzitet trčanja?

Intenzitet trčanja je veoma važan aspekt za svakog trkača koji želi da unapredi svoju tehniku i ostvari bolje rezultate.

Zbog toga se mnogi uzdaju u podizače za pete, koji bi trebalo da im omoguće bolje rezultate.

Men’s Health se bavio istraživanjima koja postoje na ovu temu i zaključak je da podizači za pete ipak nisu pomagala koja će vam omogućiti bolju tehniku trčanja, u korist većeg intenziteta.

Naime, istraživanje objavljeno 2013. godine govori o tome da su trkači, koji su promenili svoje navike, i podršku stopalu pružili u srednjem delu ili ispod prstiju, poboljšali svoju tehniku zahvaljujući tome što su redukovali uticaje vertikalnih sila zemlje. Na ovaj način su redukovali i rizike od povređivanja usled trčanja. Bilo kako bilo, trčanje sa osloncem ispod prstiju ima svoje prednosti i mane.

Prednosti

Da, trčaćete brže. Reč je o trkačima kraćih distanci, onih kojima je brzina najbitnija. Ovde se radi o onima koji trče do 400 metara.

Efikasnije ćete koristiti elastičnost Ahilove tetive i plantarne fascije – što dovodi do veće pokretljivosti tela u napred.

Trčanje: Saveti po fazama koji će vas bolje pripremiti za trku

Mane

Nekoliko istraživanja tvrdi da Ahilova tetiva trpi veće posledice ukoliko se upotrebljava podrška za stopala, u predelu ispod prstiju i sredine stopala, nego kada je reč o peti. S druge strane je istraživanje objavljeno 2013. godine tvrdi da upotreba podrške stopalu u predelu ispod prstiju omogućava porast dvoglavog mišića potkolenice (m. gastrocnemius). To povećava veće opterećenje tokom trke i veću mogućnost od povređivanja.

Zaključak

Ispostavlja se da je, ukoliko se odlučite da koristite podršku stopalu pri trčanju, idealno da koristite one koje idu ispod srednjeg dela stopala. Ovo se naročito odnosi na trkače amatere, zbog manjeg opterećenja na dvoglavi mišić potkolenice. Na ovaj način ćete trčati lakše i sigurnije. Odmah posle toga je potpora u predelu ispod prstiju stopala, koju preporučujemo onima koji imaju postojeću mišićnu snagu i koji žele da postignu veću brzinu ali na određenim distancama. Ipak, ako vam je prioritet da se sačuvate rizika povređivanja, odaberite prvu opciju.

Pročitajte i  5 najboljih namirnica za trkače

Podizači pete su poslednje što bi se moglo preporučiti svim kategorijama trkača, na bilo kojim distancama.

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *