Pobedite insomniju: 5 trikova koji garantuju bolji san - Men`s Health

Pobedite insomniju: 5 trikova koji garantuju bolji san

Jasno je kao dan koliko je san u toku noći nezamenljiv. Ovih pet trikova će vam pomoći da se izborite sa insomnijom i spavate kao beba:

  1. Ostavite kuću urednom – Operite sudove i rasklonite sve stvari na svoje mesto pre odlaska na spavanje – ispostavlja se da će ovo za 60% olakšati da utonete u san. Ostavljanje kuće u neredu, povisiće nivo hormona stresa u krvi – kortizola. Takođe, izbegavajte da jedete, učite ili čitate u krevetu u kom spavate – ovo mesto rezervišite samo za spavanje, u mraku.
  2. Ohladite se – Da biste zaspali, temperatura u abdominalnom delu tela mora da spadne za 2ºC.  Topao tuš pred spavanje ubrzava ovaj proces, jer se telo naglo hladi nakon ovoga. Povedite računa i o temperaturi sobe u kojoj spavate – osim što bi trebalo da je mrak i tišina u vašoj okolini, takođe, bolje se spava ako je soba hladnija. Optimalno 18-22ºC.
  3. Opustite se – Oko 23h nivo kortizola u krvi naglo opada i telo počinje da otpušta melatonin. Naučnici sa Oksforda, takođe, savetuju da pre nego što zaspite zamislite planinu, opuštajuću i mirnu – jer će takva slika oterati insomniju. Pažljivo sa maštom – ako ste gledali film Everest.
  4. Istrčite trku do kraja – Često se dešava da ste posle druge faze sna spremni za buđenje – da vam se to ne bi desilo, trčite poslepodne. Vežbe za kardiovaskularni sistem stabilizovaće koncentraciju kortizola u krvi u narednih 10h najmanje, što će značajno umanjiti šanse da se budite u sred noći.
  5. Žitarice za bolji san – Dva sata pred odlaska u krevet pojedite nešto. Hrana bogata ugljenim hidratima ubrzaće protok amino-kiseline koja vas uvodi u san, triptofana, do mozga. Samo pažjivo – ako jedete neposredno pred odlazak u krevet, to će vam otežati spavanje, a ako još na to i gledate televiziju – situacija je daleko gora.

Brinete da vaš ritam sna remeti treninge: Evo šta morate da znate!

Foto: Shutterstock 

Izvor: Men’s Health

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *