Kako da izbegnete komplikacije koje nastaju zbog disanja na usta - Men`s Health

Kako da izbegnete komplikacije koje nastaju zbog disanja na usta

Ako većinu vremena provodite dišući na usta umesto na nos, trebalo bi da znate kakve posledice to može da ostavi i na koji način možete da se potrudite da ih izbegnete.

Disanje na usta, posebno u dečjem uzrastu, može da dovede do malformacija lica i vilice, lošeg kvaliteta sna, gingivitisa i digestivnih poremećaja. Disanjem na usta telo dobija manje kiseonika što, takođe, stvara horničnu deprivaciju kiseonika. Za sve vas koji ne možete da “jednostavno zatvorite usta i dišete na nos”, medicinski eksperti su dali neke savete:

– Podsetite sebe da dišete na nos, a ne na usta, što je češće moguće – napišite podsetnik koji ćete ostaviti na vidnim mestima, poput radnog stola, u beleškama na telefonu. Sedite uspravno, zatvorite usta i naginjite glavu blago u nazad pri svakom udahu na nos. (Većina ljudi koja diše na usta, uglavnom drži glavu blago savijenu prema napred, što sa sobom povlači loš položaj kičmenog stuba i probleme sa leđima).

– Izvodite vežbu “Čišćenja nosa”, koju predlaže australijski terapeut za disanje, kad god osećate da vam je nos blokiran. Zatvorite usta, zatim dobro udahnite vazduh na nos, zatim izdahnite i nakon izdaha ptitisnite nozdrve prstima. Zadržite na trenutak i kada osetite potrebu da ponovo udahnete, uradite to dubokim udahom kroz nos. Za efikasnije izvođenje ove vežbe trudite se da izdržite što duže možete bez vazduha. Progres je značajno veći ako ovu vežbu izvodite dok se krećete.

Šta se desi kada…nastupi napad panike?

– Koristite nazalne sprejeve, ukoliko su vam disajni putevi blokirani. Mnogi ljudi zbog hronično zapušenog nosa i nedovoljne količine vazduha koju mogu da unesu kroz nos počinju da dišu na usta, a ovakvi problemi se mogu rešiti lekovima.

Pročitajte i  Sjajan trik: Zamrznite limun pre nego što ga upotrebite

– Uklonite alergene za koje sumnjate ili znate da vam prave problem, naročito iz dela kuće u kom spavate. Alergeni dovode do toga da vam nos bude zapušen. Često perite svoju posteljinu u vrućoj vodi, izbacite tepihe i druge predmete koji skupljaju prašinu. Ukoliko dopuštate ljubimcima da spavaju u vašoj blizini, trebalo bi to da promenite.

– Probajte sa jogom ili jednostavno redovno vežbajte. Vežbanje, a posebno vežbe koje se izvode tokom joge, fokusirane su na to kako dišete. Vežbanjem se simpatički deo nervnog sistema podstiče na veću aktivnost, a ovo će dovesti do sužavanja krvnih sudova u nosu.

Foto: Shutterstock

Izvor: Livestrong

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *