Idi, idi, nesanice: Istine i laži o insomniji - Men`s Health

Idi, idi, nesanice: Istine i laži o insomniji

ALKOHOL ĆE VAM POMOĆI DA SPAVATE

MIT: Insomnija, hronični problem sa spavanjem može i te kako da utiče na kvalitet vašeg sna. Razmišljate da popijete koktel pre spavanja, jer mislite da će vam to pomoći da zaspite?

Sve što treba da znate o insomniji

Razmislite još jednom. Alkohol može da vam pomogne da utonete u san, ali takođe može i da poremeti vaš san ili da učini da se ranije probudite.

INSOMNIJA JE ISKLJUČIVO MENTALNO STANJE

MIT: Tačno je da mentalni problemi mogu da izazovu insomniju, a stres je prvi razlog zašto ljudi ne mogu da spavaju.

Međutim, mnogo stvari može da izazove insomniju – bolest, hronični bolovi, apneja i umor.

Upoznajte se sa sedmodnevnim vodičem za bolji san

PROBLEMI ĆE SAMI NESTATI

MIT: Dok ne utvrdite šta izaziva insomniju (bilo da se radi o leku, stresu ili bolesti), ne očekujte da će problem nestati sam od sebe. Možda je najbolje da porazgovarate sa vašim lekarom i da se podvrgnete adekvatnom lečenju.

VEŽBANJE MOŽE DA VAM POMOGNE DA ZASPITE

Ove namirnice jedite ako želite kvalitetan san

ISTINA: Redovna fizička aktivnost može da bude sjajan način za stimulaciju boljeg sna. Ako imate problema sa snom, izbegavajte da vežbate kasno uveče, jer vežbanje inače podiže temperaturu tela i budi vaš organizam.

Najbolje je da vežbate dva do tri sata pre nego što krenete na počinak.

MOŽETE DA ISTRENIRATE SVOJ ORGANIZAM ZA SPAVANJE

Otkrijte kako čitanje e-knjiga utiče na vaš san

ISTINA: Možete da istrenirate telo da određene navike povezuje sa spavanje, a ključ je upornost i strpljenje. Čitajte pre spavanja ili častite sebe toplom kupkom uveče pre odlaska u krevetu. Možda će vam meditacija ili maštanje pomoći da lakše zaspite. Istražujte i pronađite šta funkcioniše kod vas, a onda sprovodite određene rituale svake večeri pre spavanja.

Pročitajte i  Ovako svaki dan uništavate svoje zdravlje

USTANITE IZ KREVETA AKO NE MOŽETE DA SPAVATE

ISTINA: Vrpoljite se po krevetu sat vremena, jer ne možete da spavate? Ustanite iz kreveta, pročitajte novine ili pustite relaksirajuću muziku. Odlučite se za bilo koju aktivnost, koja će vam pomoći da utonete u san. U suprotnom, samo ćete se iznervirati i stalno proveravati sat odnosno koliko vam je vremena preostalo do alarma. 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *