Grčki jogurt: 8 razloga zbog kojih bi trebalo da ga jedete svakodnevno - Men`s Health

Grčki jogurt: 8 razloga zbog kojih bi trebalo da ga jedete svakodnevno

Grčki jogurt je zdrav zbog nutritivnih bogatstava koje sadrži:

 

 

  • Kalcijum
  • Protein
  • Probiotik
  • Jod
  • Vitamin B-12

Proteini za doručak: Napravite energetsku bombu

  1. Bolji kvalitet kostiju – Grčki jogurt u ishrani može da poboljša kvalitet kostiju zbog kalcijuma i proteina koje sadrži. Kalcijum redukuje pojavu osteoporoze (degenerativne bolesti kostiju).
  2. Redukuje apetit i osećaj gladi –  Zbog obilja proteina grčki jogurt će vas držati duže sitim. Ovo svojstvo ga čini pogodnim za dijete – ješćete manje i gubiti kilograme.
  3. Ubrzava metabolizam –  Neka istraživanja su pokazala da ishrana bogata proteinima povećava broj kalorija koje osoba sagoreva tokom dana – to podrazumeva da uz svaki obrok u toku dana obavezno unosite neku količinu proteina. Međutim, ako samo budete jeli grčki jogurt, on neće učiniti da mršavite. Tek ako grčki jogurt koristite kao deo balansirane ishrane koja podrazumeva dovoljno proteina, vlakana, ugljenih hidrata i zdravih masti – to će vas dovesti do ubrzanijeg metabolizma i bolje potrošnje kalorija.
  4. Zdravija creva – Grčki jogurt sadrži probiotike – dobre bakterije koje mogu da vrate balans vašim crevima. Istraživanje iz 2018. godine pokazalo je da ipak ne reaguje svaki organizam podjednako na probiotike, na neke jednostavno ne utiču.
  5. Dobro mentalno zdravlje – Istraživanja sprovedena 2016. godine pokazala su da su zaposleni koji su unosili bar 100g probiotika svakodnevno – bilo da je reč o jogurtu ili probiotskoj kapsuli iskusili manje stresa, depresije i anksioznosti.
  6. Izgradnja mišićne mase – Ishrana izuzetno bogata proteinima, kod ljudi koji treniraju sa velikim opterećenjima doprinosi izgradnji mišićne mase.
  7. Snižava krvni pritisak – Grčki jogurt je fermentisano mleko sa probioticima, a preko 14 istraživanja sprovedenih tokom 2013. godine, uključilo je oko 700 ispitanika i ispostavilo se da ima efekat na snižavanje krvnog pritiska. Ipak, neka kasnija istraživanja su pokazala da kod osoba sa viškom kilograma i rizikom od kardiovaskularnih bolesti jogurt nije imao uticaj na krvni pritisak.
  8. Redukuje rizik od nastanka dijabetsa tipa 2 – Naučnici su povezali konzumiranje jogurta sa sprečavanjem nastanka dijabetesa tipa 2 (poremećaja u nivou šećera u krvi), u istraživanju sprovedenom 2014. godine.
Pročitajte i  Veza između donjeg veša i plodnosti

Foto: Shutterstock

Izvor: Medical News Today

 

 

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *