Kako da sagorite više masti tokom treninga? - Men`s Health

Kako da sagorite više masti tokom treninga?

Količina energije akumulirane u masnom tkivu našeg tela je ogromna. Žena od 60 kg sa 25% telesne masti ima oko 7000 kalorija po kilogramu telesne masti. Odnosno, 15 kg adipoznog tkiva i oko 105.000 kcal.

Sa ovakvom rezervom može se izdržati i nekoliko nedelja bez jela, preživljavajući samo od nagomilane masne baze. Te ogromne rezerve energije (telesne masti) telo koristi za dobijanje energije u vežbama niskog ili umerenog intenziteta. Tu je, takođe, udovoljavanje osnovnih energetskih potreba (bazalni metabolizam) tela.

Možete polako hodati ili trčati vrlo sporim tempom. Dugo vremena. Unos male količine kofeina, posebno kod ljudi koji nisu navikli na ovu supstancu, može povećati količinu masnih kiselina koje teku kroz krv dostupne za energiju. Kada govorimo o dozama, 2 mg kofeina za svaki kilogram telesne težine može biti dovoljno.

Saveti stručnjaka: Redukujte unos masti bez dijeta

Dve kafe garantuju dovoljnu količinu efikasnog kofeina neophodnu za ovu svrhu

“Post trening”, pažljivo sproveden, može da optimizuje upotrebu telesne masti kao energenta. Ova tehnika se koristi u srednje dugim treninzima. Važno je da “ohladite” s treningom, jer je vrlo lako prekoračiti prag potrošnje masnih kiselina kao energetskog supstrata. Kada se to desi, telo počinje da troši mišićni glikogen.

Nakon iscrpljivanja glikogena, možemo ući u kataboličku fazu. Tamo se mišićno tkivo uništava radi dobijanja potrebne energije iz aminokiselina koje formiraju proteine. Najbolja opcija je dobar fitnes trener i nutricionista koji će vas voditi kroz upotrebu ove “metaboličke” tehnike treninga.

Zahvaljujući “Post treningu” možemo nametnuti uslove koje ćemo, najverovatnije, imati na sredini staze, ultra duge staze za trčanje ili druge vrste vrlo intenzivnog treninga. Osluškivanje organizma u tom trenutku je bitna prednost.

Pročitajte i  5 najboljih namirnica za trkače

U bilo kojim improvizovanim sportskim aktivnostima važno je osluškivanje i dobro poznavanje sopstvenog organizma

Foto: Shutterstock

Izvor: Men’s Health

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *