Otkrijte zašto bi trebalo da uvrstite masnoće u ishranu - Men`s Health

Otkrijte zašto bi trebalo da uvrstite masnoće u ishranu

Godinama su masnoće bile na lošem glasu i bile optuživane da izazivaju povišen holesterol, srčana oboljenja i gojaznost. Međutim, sve više naučnih studija dokazuje blagotvoran uticaj masnoća na naše zdravlje.

Pročitajte i: Napitak koji topi masnoće

Evo nekoliko razloga da ne izbacujete masnoće iz svoje ishrane:

MASNOĆE SU NEOPHODNE ZA ZDRAVLJE MOZGA

Da li ste znali da se tkivo mozga sastoji iz skoro 60% masnoće? Ishrana bez masnoća ostavlja vaš mozak bez važnih materija i na taj način ugrožavate svoje zdravlje. To ne podrazumeva da bi trebalo da unosite u organizam samo masne i omega 3 kiseline, već i zasićene masti na čiju štetnost nas svi stručnjaci upozoravaju. Važni vitamini kao što su A, D, E i K nisu rastvorivi i kroz organizam se prenose i apsorbuju putem masnoća. Ovi vitamini su neophodni za pravilan rad mozga i drugih vitalnih organa.

ŠTITE PLUĆA

Naša pluća su okružena supstancom koja se sastoji od zasićenih masti. Bez dovoljno masnoća u ishrani, rad vaših pluća može biti ugrožen.

Pročitajte i: Anatomija: Saznajte koliko su zaista teški delova vašeg tela 

JAČAJU IMUNITET

Doktor Majkl i doktorka Meri Ids u svojoj knjizi Dobre kalorije, loše kalorije pišu o uticaju zasićenih masti koji se nalaze u puteru i kokosovom ulju na imunitet. Oni navode da nedostatak masnoća u organizmu sprečava naše telo da prepozna i uništi strana tela, poput virusa, bakterija i gljivica.

ODRŽAVAJU ZDRAVLJE KOŽE

Bez dovoljnog unosa masnoća, naša koža postaje suva i sklona pucanju pa se time stvaraju putevi za eventualne infekcije.

Pročitajte i: Nega lica: 9 načina kako uništavate vašu kožu

ČUVAJU VAŠE SRCE

Mnoge studije su ispitivale uticaj zasićenih masti na zdravlje srca. Tako je jednim istraživanjem ispitivano zdravlje populacije ostrva u Pacifiku, gde se čak 60% ishrane stanovnika sastoji iz zasićenih masti. Rezultati su pokazali da ova populacija veoma retko ima srčanih problema.

Pročitajte i  KAKO DO SAVRŠENE LINIJE U NOVOJ GODINI: Napitak kojim ćete reći „ne“ masnim naslagama

Pročitajte i: Krivac za procenat vaše telesne masnoće

Međutim, trebalo bi da vodite računa i izbegavate trans masti, koje zaista loše utiču na vaše zdravlje. One nastaju dodatkom atoma vodonika nezasićenim mastima i služi za produžavanje roka trajanja namirnica.

Izvor: Stvarukusa.rs

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *