Kako trening utiče na zube? - Men`s Health

Kako trening utiče na zube?

Bavljenje sportom ima brojne zdravstvene koristi. Niko to neće poreći, najmanje  Men’s Health. Poboljšanje cirkulacije, jačanje mišića, jači imunitet, smanjen rizik od gojaznosti i dijabetesa, između mnogih drugih.

Ali da biste iskoristili sve ove prednosti, potrebno je da znate moguće rizike koji nastaju usled preterivanja. Prema studiji nedavno objavljenoj u britanskom časopisu za sportsku medicinu, vrlo intenzivna vežba može da šteti zubima. Prema onome što se čita u publikaciji, oko 50% igrača u engleskoj ligi pati od erozije gleđi, a više od 40% ima šupljine.

Pre svega, baviti se sportom profesionalno nije isto kao kada vam je sport hobi. Podrška takođe nije ista, a sigurno je da bilo kog igrača u engleskoj ligi prate doktori koji obezbeđuju da se svaki sportista udalji od rizika kojima je sklon. Ali pošto takvi rizici ne utiču samo na profesionalce, trebalo bi da znate kako da se zaštitite i kom ćete riziku možda biti izloženi ako ne postupite na najispravniji način.

Zubi ne vole dehidraciju

Svaki duži aerobni napor, na primer trčanje ili vožnja biciklom, ili čak trening vežbanja povećava telesnu temperaturu. Da bi se ohladilo, telo oslobađa znoj, koji prilikom isparavanja hladi kožu i male krvne sudove. Sada, ohlađena krv, zauzvrat, smanjuje temperaturu u ostalim organima. Međutim, kada se intenzivno znojite, a ne dodajete potrebnu vodu telu, osećaćete dehidraciju. Drugim rečima, gubite, ne samo vodu, već i neophodne minerale.

Kako pasta za zube šteti vašem osmehu

Znate li kako da se pravilno hidrirate?

Kada se znojite puno, vaše telo sprečava gubitak vode podstičući osećaj žeđi. Osim važnosti zamene elektrolita, važno je tražiti izotonične napitke. Drugim rečima, pića posebno stvorena da nadoknade izgubljene minerale, uglavnom natrijum.

Pročitajte i  Kolosalno i snažno telo: Trening koji ubrzava rast mišića ramena i do nekoliko puta

Međutim, važno je ne zaboraviti jedan od najvećih nedostataka povezanih sa takvim vodama: njihova prekomerna konzumacija jako utiče na zube. „Velika kiselina izotoničnih pića može dovesti do erozije gleđi. To podrazumeva hronično oštećenje koje, posledično, ostavlja gleđ izloženu i preosjetljivu“, kaže stomatolog Stankovski.

Pored toga, mnoga od ovih pića sadrže šećer, što je odlično uzgajalište bakterija odgovornih za razvoj kvara.

Intenzivan trening, takođe, ima posledice poput kontrakcije krvnih sudova, što smanjuje proizvodnju pljuvačke. Jedna od funkcija pljuvačke je da spreči razvoj bakterija. Ako nema pljuvačke ..

Rizici postoje, ali ih nije teško zaobići. Prekid treninga nikada neće biti opcija! Umesto toga, proverite da li ste pravilno hidrirani tokom i nakon treninga, ograničite unos šećera i često posećujte svog stomatologa.

Foto: Shutterstock

Izvor: Men’s Health

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *