Poboljšajte svoj mikrobiom - Men`s Health

Poboljšajte svoj mikrobiom

DA: Pšenični hleb

Integralne žitarice, kao što su pšenica i raž, podstiču razvoj bakterija, posebno laktobacila, koje jačaju imunitet i nalaze se u stomaku. „Poljoprivredna i prehrambena hemija”

NE: Štrokava usta

Bakterije u ustima mogu da doputuju do stomaka, unoseći bakterijski disbalans i izazivajući upalu. Koristite četkicu i konac svakodnevno da biste izbegli uljeze. Naučni žurnal „PLOS One”

DA: Vlakna

Biljna hrana bogata vlaknima preporučuje se kao prevencija raka debelog creva. Dnevni unos: najmanje 30 g voća, povrća i integralnih žitarica. Šolja očišćenog graška sadrži oko 16 g. Američki institut za ispitivanje kancera

NE: Alkohol

Nalivanje može da ošteti mukoznu membranu creva i poremeti varenje. Alkohol takođe ometa proizvodnju stomačne kiseline, povećavajući broj štetnih bakterija koje prežive na putu do vašeg stomaka. Pijte umereno, na pun stomak, ako uopšte morate da pijete. Glutamin suplement može pomoći u zaštiti mukozne membrane. „Nutritivna biohemija”

DA: Kardio

Od pola sata do sat aerobnih vežbi tri puta nedelljno, u toku šest uzastopnih nedelja, može unaprediti opšte stanje stomaka, smanjujući mogućnost upale i poboljšavajući insulinsku osetljivost. „Medicina i nauka u sportu i vežbanju“

NE: Antibiotici

Korišćenje antibiotika može narušiti raznovrsnost mikrobioma u stomaku, pa čak i godinama nakon upotrebe, povećavajući rizik od crevnih infekcija. Ne koristite ih tek tako. „Granice poznatog u mikrobiologiji

DA: Bekstvo iz grada

Podizanje dece u seoskom okruženju smanjuje rizik od stomačnih upala. Izlaganje dečjeg digestivnog sistema različitim vrstama bakterija, posebno pre pete godine, ima zaštitni efekat. „Američki gastroenterološki žurnal”

NE: So

Žeđ je najmanje što može izazvati preteran unos natrijuma. Ispitivanje izvršeno na gloda rima pokazuje da natrijum smanjuje mlečnu kiselinu u crevima, povećavajući rizik od autoimunih oboljenja, poput multiple skleroze. Unosite u telo veću količinu kalijuma da biste uspostavili ravnotežu. Naučni žurnal „Nature“

Pročitajte i  Srećno mesto, manje bola

DA: Kril ulje

Ukoliko patite od digestivnog poremećaja, ovaj suplement mogao bi da bude od pomoći. Istraživanja pokazuju da ulje antarktičkog račića krila ublažava crevnu upalu. „Bolesti digestivnog trakta i jetre“

NE: Hlor

Ako pijete hlorisanu vodu, možete ubiti dobre mikrobe u stomaku. Para hlorisane vode koja je uneta disajnim putem ili preko kože u toku tuširanja takođe može poremetiti vašu crevnu floru. Instalirajte filtere za vodu i tako se otarasite hlora. Naučni žurnal „PLOS One”

DA: Probiotici

Hrana bogata probioticima (kiselo mleko, jogurt, kiseli kupus, turšija) ne samo što snabdeva creva hranljivim mate rijama već pomaže protiv hroničnih upala koje se pojačavaju s godinama. „Granice poznatog u imunologiji“

*Najbolje savete o fitnesu, zdravlju, seksu, ishrani, stilu otkrijte na našoj Fejsbuk stranici >>> Men’s Health Srbija

*Zapratite Men’s Health Srbija i na Instagramu >>> @menshealthsrbija

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *