Zašto se gojimo tokom zime? - Men`s Health

Zašto se gojimo tokom zime?

PREKOMERNO KONZUMIRANJE UGLJENIH HIDRATA

Hrana za kojom brojni žude tokom zimskog perioda najčešće se svodi na velike količine ugljenih hidrata.

Rešenje je u zameni takvih namirnica zdravim namirnicama, poput voća i povrća. Kuvani hladni krompir sa malo maslinovog ulja i posut bademima produžiće će u dugačkim noćima osećaj sitosti. Istraživanja su dokazala kako omega-3 masne kiseline pozitivno deluju na kardiovaskularni sastav, podižu raspoloženje i daju snagu.

Pročitajte i: 6 sigurnih koraka do manjeg obima struka za samo 10 dana

Žudnju za slatkišima možete da utolite i šoljom tople čokolade koja, ukoliko je udeo kakaa veći od 54 procenata, podiže nivo HDL kolesterola i poboljšava raspoloženje.

NEDOVOLJNO PROVEDENOG VREMENA NA VAZDUHU

Manjak sunčeve svetlosti zimi uzrokuje pad nivoa hormona serotonina, inače zaslužnog za dobro raspoloženje. U takvim danima kada ne iskoristimo niti malo sunčeve svetlosti, mnogi potežu za brzopoteznim podizačima energije, kao što su slatkiši i fast food. 

Pročitajte i: 10 koraka do efikasnog gubljenja kilograma

Barem 15 minuta dnevnog izlaganja suncu, ma makar to bili samo lice i ruke povećat će nivo D vitamina u telu.

PREVIŠE GLEDANJA TELEVIZIJE

Istraživanje sprovedeno na Univerzitetu Vermont, u kome je učestvovalo preko 100 osoba, čija je težina merena jednom nedeljno mesec dana tokom zimskog perioda, donela je zanimljive podatke. Naime, ispitanici su dve nedelja proveli u navici gledanja televizije preko 5 sati dnevno tokom kojeg su posezali za grickalicama, a potom su dve nedelje imali zabranu gledanja tv-a gledajući ga samo 3 sata i bez grickalica. 

Pročitajte i: Želite češći seks? Ubacite TV u dnevnu sobu!

Dokazano je kako su tokom perioda zabrane u proseku sagoreli dodatnih 119 kalorija na dan. Trik je jednostavan ukoliko se odlučite da gledate TV duži period zaposlite barem ruke, jer na taj način nećete imati potrebu da grickate i unosite bespotrebne kalorije.

Pročitajte i  Koliko treba da prođe od večere do odlaska u krevet?

NEDOVOLJAN UNOS VODE

U ovom zimskom periodu, često posežemo za nezdravim napicima, čiji je sadržaj uglavnom šećer. Hladno vreme nam umanjuje želju za običnom vodom, ali zaslađena voda sa malo meda ili sa nekoliko kapi limuna može da bude itekako ukusna i dalje zdrava.

Pročitajte i: Kada vašem organizmu treba voda

Naime, ispijanje vode umanjuje želju za masnim namirnicama, a povećava potrebu za voćem i povrćem. Suprotan efekat izazivaju gazirana pića koja povećavaju želju za masnijom i nezdravom hranom koja uzrokuje kilograme viška.

ZAOBILAŽENJE ZELENIŠA U TANJIRU

Omiljeno sveže povrće u zimskom periodu nije deo svakodnevne ishrane, pa nas tikvice, brokoli, spanać i paprika često čekaju do početka proleća, dok se mi opredeljujemo za krompir I meso, što je potpuno pogrešno, a naša kilaža trpi. 

Pročitajte i: Hranljiva vrednost zeleniša

Izvor: Zadovoljna.dnevnik.hr

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *