Bolje protiv glavobolje - Men`s Health

Bolje protiv glavobolje

Imenujte svoj bol!

TENZIJSKA GLAVOBOLJA
Ovaj oblik glavobolje odlikuje tup i obično stalan bol, često duž čela. Može ga izazvati stres koji poremeti način na koji telo obrađuje bolove. Istraživanja kažu da tehnike opuštanja mogu smanjiti učestalost ove glavobolje za to i više posto.

MIGRENA
Migrenozne glavobolje znače teške probadajuće bolove, često jednostrane, a katkad praćene i mučninom. Česti su okidači promene u ritmu spavanja, preskakanje obroka kao i izloženost jakom svetlu ili buci. (Glavobolja kod mamurnosti zapravo je blaga migrena).

ZAUSTAVITE JADE
Uzimate li prečesto bezreceptne analgetike, na kraju možete  pogoršati  glavobolje jer smanjujete  prag  osetljivosti  na bol, kaže dr. Robert Kaniecki, načelnik klinike za glavobolje na medicinskom fakultetu Univerziteta u Pitsburgu. Tablete uzimajte najviše dva puta nedeljno. Ako su vam češće potrebne,neka vam ih propiše lekar. Pre nego bilo šta progutate, pokušajte jednu od ovih strategija smanjivanja bola.
1.STRATEGIJA
Stavite led! Stara dobra ledena obloga kratkoročno dobro rešava problem glavobolje jer umanjuje upalu,kaže dr.Kaniecki.  Svakih  sat vremena na bolno  mesto  stavite led i držite ga 10 do 15 minuta. „Živci i mišići izvan glave mogu se upaliti ili biti iziritirani zbog glavobolje ili čak sami uzrokovati glavobolju“ , kaže dr. Kaniecki.          
2. STRATEGIJA     
Zauzmite (yoga) pozu… Istraživanje sprovedeno 2007. U Indiji pokazalo je da joga može smanjiti hroničnu tenzijsku glavobolju za 71 posto, kao i olakšati grčeve slepoočnog mišića,jednog od žvačnih mišića s bočne strane glave. Nežne poze su ključne, kaže dr.Kaniecki. Pokušajte sa pozom stabla.
3. STRATEGIJA
Tu pritisnite! Akupresura može smanjiti bol od hroničnih glavobolja, pokazalo je tajvansko ustraživanje. Upravnik centra za glavobolje na Univerzitetu Kalifornije u Los Andjelesu dr. Piter Goadsbi kaže da je nekim ljudima pomoglo kad desnim palcem i kažiprstom nežno pritisnu mišić između levog palca i kažiprsta.

Pročitajte i  Sila prirode

SPREČITE BUDUĆE GLAVOBOLJE
Pojačajte svoju  odbranu  na više bojišta kako biste uspešno zaustavili navalu bola na vašu glavu.pokušajte neoku od ovih strategija ili ih međusobno kombinujte.( Ne preporučujemo masažu pre nego što uklonite igle).
1.STRATEGIJA  
Redovno odlazite u teretanu. Redovita telesna vežba može pomoći u odagnavanju migrenoznih glavobolja baš koliko i lekovi, pokazalo je novo švedsko istraživanje. Ljudi koji su vežbali 40 minuta tri puta  nedeljno doživljavali su jednako olakšanje kao i oni koji su pili receptni lek topiramat.
2.STRATEGIJA
Dajte priliku akupunkturi. Akupunktura  može smanjiti  učestalost tenzijskih glavobolja i efikasno ih lečiti, nedavno je zaključila pregledna studija.  Dok je drugo istraživanje zaključilo isto za migrene. Spremni za bockanje?
3.STRATEGIJA
Dogovorite masažu. Opuštanje mišića i nerava , tehnika istezanja , može pomoći u sprečavanju  tenzijskih glavobolja kada se primeni na nečija leđa , vrat i lice , pokazalo je istraživanje u žurnalu „Vežbe i pokretne terapije“. Masiranima se prepolovila učestalost glavobolja.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *