Kratak san, još kraći život - Men`s Health

Kratak san, još kraći život

Postoji veliki pritisak društva da se što više uradi tokom jednog dana, a najlakše je dobiti na vremenu tako što ćete skratiti spavanje. A da sve više podležemo pritisku, potvrđuje to da smo postali sposobniji da izdržimo nespavanje.

Lekari su u jednom istraživanju ukidali pacijentima spavanje i došli do zaključka da je san neophodan kako bismo mogli noramalno da učimo i pamtimo. Isto tako je otkriveno da kada ne spavate, mnoge funkcije u telu su ugrožene. Kod ljudi koji manje spavaju dolazi do promena u metabolizmu i u lučenju hormona.
Luči se kortizol i dobijate nešto što je uvod u dijabetes. Dolazi i do promena u lučenju tiroidnih hormona, padu imuniteta i samim tim postajete podložniji infekcijama. Kod ljudi koji ne spavaju dolazi do promene kardiovaskularnog sistema jer se povećava nivo adrenalina, a to onda dovodi do oštećenja vena.

Pročitajte i: Posle neprospavane noći

Spavanje je jedna od esencijalnih stvari koja nas održava ovakvima kakvi jesmo što se tiče i zdravlja i funkcionalnosti. Svako od nas, kada jedno vreme ne spava, ima osećaj da mu duže treba kako bi obavio neke stvari, da lošije vozi, lošije pamti, da je podložan prehladama, više nego pre… Postoje čak istraživanja koja su dokazala da kratko spavanje skraćuje život.

Bebama je potrebno 14 do 16 sati spavanja jer one praktično provode veći deo dana spavajući. Negde u prvoj godini života se definišu stadijumi spavanja. Tek nakon prve godine vidi se da li će neko kraće ili duže spavati, da li će imati tendenciju da bude jutarnji ili noćni tip. Oko pete godine prosek spavanja je oko 10 sati i to se kroz školski uzrast neznatno smanjuje na 8,5 sati. Onda u adolescenciji dolazi do blagog porasta spavanja, da bi se nakon 30. godine opet smanjilo na oko 7,5 sati. U 60-im i 70-im godinama dovoljno je u proseku 6,5 sati spavanja.

Pročitajte i  Supervoćka: 5 moći borovnice

Međutim, bez obzira na ovaj opšti prosek, koliko je kome potrebno sna individualna je stvar. Kada odspavate određeni broj sati, trebalo bi da procenite da li vam je to dovoljno, da li ste funkcionalni i da li je potrebno da dodatno odspavate tokom dana. Postoje ljudi kojima je dovoljno 6 sati da se odmore, a ima onih kojima treba 8 sati.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *