Više proteina za niži krvni pritisak - Men`s Health

Više proteina za niži krvni pritisak

Proteini, ne samo što vam daju potrebno gorivo, oporavljaju mišiće i obuzdavaju glad, oni takođe održavaju nizak krvni pritisak. Nova istraživanja sa Univerziteta u Bostonu otkrivaju da su zdravi odrasli ljudi, koji su tokom dana jeli najviše proteina, imali 40 procenta manje šanse da razviju hipertenziju nego oni koji su konzumirali malo proteina (svega 58 grama).

Naučnici su proučavali ishranu više od 1300 ljudi uzrasta od 30 do 54 i pratili njihov krvni pritisak tokom 11 godina. Ispostavilo se da su ispitanici koji su unosili velike količine proteina konstantno imali nizak krvni pritisak, pa čak i oni koji su imali višak kilograma. Muškarci i žene, koji su bili u srednjoj grupi – onih koji su prosečno jeli  78 grama proteina dnevno, imali su 27 procenta niži rizik od povišenog krvnog pritiska u odnosu na one koji nisu jeli ili su veoma slabo konzumirali proteine.

Pročitajte i: Trikovi za spuštanje krvnog pritiska

„Protein ima neke direktne uticaje na smanjenje krvnog pritiska, što je pokazano u ranijim eksperimentima na ljudima i životinjama.“, kaže Justin Buendia, koautor studije.

Naučnici su otkrili da proteini u mleku sadrže jedinjenja koja se ponašaju kao ACE inhibitori – jedan od najčešćih lekova za krvni pritisak.

Proteini vas takođe čuvaju od nagomilavanja kilograma, što direktno povećava vaše šanse za visok krvni pritisak.

Potrebnu kvotu proteina od 100 grama dnevno je lakše uneti nego što mislite budući da šolja mleka, jaje, jogurt, orasi, sir, kuvano meso, u proseku sadrže oko 7 i 8 proteina.

 

Pročitajte i  Trčanje i bol u donjem delu leđa
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *