3 saveta za sprečavanje povreda - Men`s Health

3 saveta za sprečavanje povreda

Savršen izgled, kondicija i sam dobar osećaj u koži rezultat su sati i sati vežbanja. Ipak, vežbanje nekada može da napravi više problema nego što može da vam koristi, a kako bi se izbegao taj crni scenario, jednostavno se treba držati nekoliko pravila.

NE BUDITE DOSADNI!
Zvuči brutalno, ali povrede se toliko često dobijaju zbog konstantno istog opterećenja na određene delove tela, odnosno zbog dosadnog i uvek istog plana treninga. Stvari treba promeniti, kako zbog samog napretka i stvaranja novog stresa mišićima, koji ih inače i tera na napredak, tako i zbog zaštite od pretreniranosti ali i trošenja jednih te istih zglobova i tetiva svaki dan na identičan način. Uz sve to, i treninzi će biti zanimljiviji i pomisao na treniranje će biti sama po sebi privlačnija.

Pročitajte i: Zašto vas mozak voli vežbanje?

ODMORITE!
Pametni ljudi većinu problema reše i pre nego što su nastali, jednostavno delujući preventivno. Potrebno je samo da slušate svoje osećaje i da naučite kako da prepoznati znakove nevolja u nastanku. Jednostavno, ako osetite neke od takvih znakova, prekinite sa treningom i odmorite taj dan. Sutra će stvari biti ispravljene, a povreda izbegnuta, samim tim i vreme koje zahteva oporavak može biti spašeno i iskorišćeno na pametan način.

SAVRŠENA FORMA!
Povrede nastale prilikom vežbanja u velikoj većini slučajeva su izazvane lošim načinom izvođenja same vežbe, jer vežbač i sa manjom promenom u načinu držanja tega direktno menja ugao pod kojim mišići, ali i tetive i zglobovi trpe opterećenja. Zbog toga je važno svaku vežbu i sve njene varijacije detaljno izučiti, te tačno razlučiti kod koje vežbe smemo, a kod koje baš i ne pametno postavljati velika opterećenja. Osim teoretskog dela, za praktičnu primenu pravog položaja tela prilikom izvođenja vežbe kakvo je na primer mrtvo dizanje, prvi put bi obavezno trebalo da pozvovete nekog iskusnijeg vežbača da proveri sa strane radite li dobro ili da li treba da napravite neke korekcije.

Pročitajte i  Hrana koja čuva zdravlje i podmlađuje
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *